Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in CD skivor till datorn?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-09 19:46

Jag hade tänkt att spendera kvällen med att spela in min CD skivor till datorn för att slippa rota bland mina skivor för att hitta rätt låt.!
Vilket format tycker ni är bäst? funderar på att koda musiken AAC hur är kvaliteten om man jämför med Mp3 format.. Vilken bittrate skall man välja ?

Vilket/vilka program är bäst på att koda AAC/mp3 ?

Tack för hjälpen

• Medlem
  • 2004-10-09 21:59

Kan ingenting om AAC. Kör du mp3 ska du använda Exact Audio Copy - www.exactaudiocopy.de som cdripper och LAME som encoder - http://www.rarewares.org/files/mp3/lame-3.90.3modified.zip

I settings på EAC så letar du upp där du kan ställa in mp3 encoder, välj lame från rulllisten, leta upp lame.exe och lägg till följande;

--alt-preset standard

Sen är det bara köra på.

Ska du använda Mac får någon annan hjälpa till. Men jag antar att du kan göra AAC med iTunes.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-09 22:23

Jag testade och ladda ner iTunes till min PC och med hjälp av iTunes fick jag in alla min CD skivor till min dator i AAC format smidigt och enkelt

• Oregistrerad
  • 2004-10-10 02:31
Ursprungligen av Nippo:

Jag testade och ladda ner iTunes till min PC och med hjälp av iTunes fick jag in alla min CD skivor till min dator i AAC format smidigt och enkelt

Well, duh?

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-12 13:59
Ursprungligen av Nippo:

Precis vad jag skulle tipsat om, men du hann före själv...

1
Bevaka tråden