Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Menysystemet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är otroligt sugen på en iPOD mini. Men det är en sak som är för mig oklar. Om jag lägger in en mapp som heter tex.

Bob_Dylan-Slow_Train_Coming

hur ser det då ut i menysystemet? kan man göra olika huvudmappar som tex. "ROCK" , "HIPHOP" & så vidare & sedan i de mapparna lägga undermappar som tex Bob Dylan albumet i "ROCK" mappen? & när ja sedan gå in i ROCK mappen så ser jag alla de album ja valt att lägga där? & när man i sin tur klickar sig in på ett album, kan man se de låtar albumet innehåller?

Måste bara få veta

Hoppas ni förstår vad jag menar! tack på förhand!

  • Medlem
  • 2004-10-11 16:17
Ursprungligen av andreas.w:

hur ser det då ut i menysystemet? kan man göra olika huvudmappar som tex. "ROCK" , "HIPHOP" & så vidare & sedan i de mapparna lägga undermappar som tex Bob Dylan albumet i "ROCK" mappen? & när ja sedan gå in i ROCK mappen så ser jag alla de album ja valt att lägga där? & när man i sin tur klickar sig in på ett album, kan man se de låtar albumet innehåller?

Måste bara få veta

Hoppas ni förstår vad jag menar! tack på förhand!

Ja, det går.. man fixar till id3-tagsen för genre etc. ROCK, HIPHOP, POP osv.. vad du vill Ja, man kan se de låtar albumet innehåller.

hur menar du med id3 tagsen? på alla mina album så finns redan id3 tags på varje enskild låt. behöver jag ändra något?

kan man skapa mappar i ipoden? genom tex utforskaren eller manager programet man får med? har aldrig varit i kontakt med några av apples produkter så allt det här är nytt för mig.

Om du kör iTunes och har id3 på alla låtar så kommer du inte att få några problem...du kan inte bara slänga in en mapp och få låtarna spelbara...det har och göra med att Itunes och iPoden använder sig av en speciell databas.

Itunes fixxar biffen...på ipoden läggs låtarna i mappar som egentligen är ganska ologiska..de heter typ F19 osv. du behöver inte ha kontroll på vilka mappar utan du kommer att see allting på ett bra sätt ändå.

jag läste något om att man kan använda winamp oxå för att lägga över? stämmer det, & hur funkar det isf?

andreas.w: Du laddar ner ett plugin till Winamp, så funkar det öh.. bra!

Men Andreas lär dig iTunes...som jag brukar säga: iTunes och iPod är bästa kompisar!

iTunes är snyggt och enkelt, men det kräver lite tillvänjning om man är var vid t.ex. winamp.

Låt iTunes ta över kontrollen över dina musikmappar (det går att ställa in var man vill ha dem) lägg till musik genom att dra filerna till iT fönstret så kopieras de automatiskt till en egen mapp (detta är beroende på om man ställt in iT att kopiera filerna till just din förvalda musikmapp)

Vill du ta bort en låt så är det bara att markera och deleta man kan då välja om den bara ska försvinna från ditt bibliotek eller helt och hållet från datorn.

Enklare program får man faktiskt leta länge efter, meningen med iTunes är att det ska vara enkelt och smidigt (det tar förvisso lite lång tid att ladda men sätt på det och stäng aldrig av det)

Om du tycker att itunes fönstret är för stort är det bara att trycka Ctrl-M så får man en snygg och liten variant.

Ge iTunes en ärlig chans...du kommer att älska det...det gör iaf jag...

Hoppas att du får mycket glädje med din framtida iPod som så många andra på detta forum och tveka aldrig och ställa en fråga, men sökfunktionen här på forumet kan vara värt ett försök!

Mvh. Olof

Ja kände att ja behövde ställa frågan precis som ja ville formulera den så därför använde jag inte söklfunktionen. Jag vet själv hur det är att svara på folk frågor på andra forum när de inte ens försökt använda sökfunktionen så jag förstår om någon irriterar sig, säger dock inte att du lät irriterad, du har varit mycket hjälpsam!

Och jag ska definitivt göra ett försök med iTunes.

Finns det något ställe där minin inte är slutsåld i stockholm? ( se där, nu använde ja inte sökfunktionen men what the hell

hehe jag menade inte just dig utan det var en allmän uppmaning...

kolla med siba och teknikmagasinet, macoteket inwarehouse...

inte för att jag vet om de har men det är de äffarer jag vet om som brukar saluföra iPods
och än en gång välkommen till forumet

1
Bevaka tråden