Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes vid ominstallation?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-13 15:09

Hej, jag kör PC (Windows XP) och undrar hur jag skall göra när jag formaterat och ominstallerat hela datorn. Jag har tagit backup på alla låtar såklart, även iTunes i programkatalogen samt backup på Apple katalogen i "Application Data" under "Document and Settings".

Räcker inte detta för att behålla mina låtbetyg, mina egna "smart playlist" osv osv. ??

Tydligen inte, så då undrar jag. Vart lagrar iTunes info om detta? Hur skall jag göra, detta är frustrerande.

du kan exportera biblioteket...då får man xml fil som vet allt om dina låtar...byt ut databas filen

• Medlem
  • 2004-10-13 17:35

Ah, bra. Då vet jag till nästa gång Jag hittade denna fil bland mina backups nu, blev lite extra rörigt men det löser väl sig.

När jag ändå frågar. Jag tänkte gå över från PC till Mac snart, hur går jag då till väga med mitt iTunes arkiv?

kopiera med smb(windowsfildelning)...sätt upp ett nätverk mellan de två och kopiera över filerna till macen, annars kan du ju bara dela ut din iTunes musik så kan du spela det på macen utan att det ligger där (om båda datorerna ingår i ett lokalt nätverk)

det finns program som gör att man kan dra musiken från podden till en mac men jag vet inte vad det heter...men jag kommer ju snart ha samma problem beställde en powerbook igår

Räcker det inte med xml filen? (förutsatt att man har kvar musiken då förstås)

Jo det gör det, eller borde göra iaf. Eftersom alla pekningar (genvägar) ligger där så borde det inte vara ngt problem så länge musiken ligger på exakt samma ställe

Det räckte tydligen inte. Det "pekade" inte nåt för mig iallafall.

• Medlem
  • 2005-04-13 19:50

Jag ominstallerade windows och sparade undan xml-filen och när jag importerade musiken efter ominstallation så var betyget kvar och mina spellistor men antalet spelningar var nollställda. Var ligger informationen om antalet spelningar så att jag kan spara den vid nästa ominstallation?

1
Bevaka tråden