Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur kommer det gå för apple när det blir olagligt att ladda hem låtar

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är det nån som kan svara hur dom kommer göra när det blir olagligt?

ganska bra, för att dom TAR BETALT för musik, dvs man köper musiken

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 21:39
Ursprungligen av stephan__4:

är det nån som kan svara hur dom kommer göra när det blir olagligt?

det är ju så att det kommer att bli olagligt att ladda hem pirat kopierad musik men äger du cd-skivan så får du ju självklart lägga över låtarna till din ipod
så det är väll inga större problem

har inte en enda låt på min ipod som kommer från en skiva

Ursprungligen av erreth:

har inte en enda låt på min ipod som kommer från en skiva

Och det är du stolt över??

Ja, vi har ju iTunes Music Store, Apple är den mest framgångsrika aktören på internet vad det gäller försäljning av musik. Och så kan man ladda över musik från cd-skivor. Så det lär inte bli några större problem.

man köper inte mp3 låtar.. cd och vinylskivor är en sak men inte mp3

lät på svensson som han trodde att största musikkällan till ipoden var sin cd samling

Jag har bara "riktig" musik i min? det skullef aktiskt vara intressant att veta.
Säljs det fler ex av en skiva än vad det laddas ner?

Nej.. även om det inte var frågan...

De kommer att överleva...apple gör inte bara iPods och har klarat sig relativt länge utan någon försäljningssuccé. iTMS går enormt bra, försäljningen av iPods går enormt bra. Om/när (är det inte olagligt i USA redan) det olagligt att ladda ner så kommer ingenting att skilja sig åt. Antagligen bara fler kunder till iTMS

min åsikt iaf.

Erreth: hur vet du att det inste säljs fler än vad det laddas ner? Vill gärna se statistik!

frågan var egentligen om dom flesta har skivor från cd i ipod eller mp3 och där ligger det flest mp3.. såklart.. sen, har 4-5 polare som har britney spears album på sin dator men känner ingen som har skivan

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-19 09:35
Ursprungligen av erreth:

frågan var egentligen om dom flesta har skivor från cd i ipod eller mp3 och där ligger det flest mp3.. såklart.. sen, har 4-5 polare som har britney spears album på sin dator men känner ingen som har skivan

Oj...
Det där var verkligen en statistiskt korrekt undersökning du har gjort.
Din statistik baserar sig alltså på 4-5 polare plus dig själv. Låt mig se... ah, det blir ett statistiskt antagande baserat på 5-6 personer. Säkert extremt korrekt!

men det kommer ju itne vara lika många som köper ipod efter som man måste köpa musiken...

Ursprungligen av stephan__4:

men det kommer ju itne vara lika många som köper ipod efter som man måste köpa musiken...

Vad får dig att tro att folk ommer köpa all sin musik bara för att det helt plötsligt är lite mer olagligt än det var innan?
iPoden kommer klara sig bra helt enkelt för att folk struntar i lagar som är totalt meningslösa.

• Medlem
  • 2005-12-03 21:10
Ursprungligen av Laseranders:

Vad får dig att tro att folk ommer köpa all sin musik bara för att det helt plötsligt är lite mer olagligt än det var innan?
iPoden kommer klara sig bra helt enkelt för att folk struntar i lagar som är totalt meningslösa.

Eftersom det var ett år sedan denna diskussion hölls, och musik har varit olagligt ett tag, så behöver man inte direkt fundera längre på detta

Fattar dock inte hur du kan säga att en sån lag är totalt meningslös? Jag gillar inte den lagen heller, men det är väl inte så konstigt att musiker inte tycker om att personer laddar hem deras musik utan att behölva betala?

Ursprungligen av cwolf:

Eftersom det var ett år sedan denna diskussion hölls, och musik har varit olagligt ett tag, så behöver man inte direkt fundera längre på detta

Fattar dock inte hur du kan säga att en sån lag är totalt meningslös? Jag gillar inte den lagen heller, men det är väl inte så konstigt att musiker inte tycker om att personer laddar hem deras musik utan att behölva betala?

den är meningslös eftersom att man redan visste att ingen skulle bry sig, och således underminerar man lagens auktoritet. Dumt att införa lagar som man vet att man inte kommer kunna kontollera.

• Medlem
  • 2005-12-03 22:12

(jag kommer in i denna doskussionen helt oskyldig) ^^

cwolf: Jag håller med dig där lite, och så håller jag inte med dig, på samma gång. Musikerna kan inte göra något åt filnerladdningen och en lag som fildelningslagen som träder i kraft snart så kommer det inte förändra läget det minsta. Jag kan dock inte säga att detta är 100% RÄTT men det är så jag tror att det kommer bli + att som sagt, folk kommer fortsätta tanka hem musik och allt va alla nu tankar, men en lag som fildelningslagen kommer inte stoppa folk, det kan jag lova er.

Jag har en iPod Nano 4gb vit och på den har jag blandat Skivor jag bränt över till datorn och annan musik.

Ha det bra allihopa. Later/

Tror du att flera kommer köpa bärbara cd-spelare då? Grejjen med alla mp3-spelare är väl bärbart ljud... Sen om det ursprungligen kommer från en egen cd-skiva spelar väl ingen roll. Folk kommer väl alltid vara ute och jogga, åka tåg, gå till plugget, eller var folk nu använder mp3-spelaren. På en ipod får man ju plats med hela sin skivsamling (kanske) skulle se rätt dumt ut om folk gick omkring med alla sina skivor under armen.

Ursprungligen av DuffBeer:

Tror du att flera kommer köpa bärbara cd-spelare då? Grejjen med alla mp3-spelare är väl bärbart ljud... Sen om det ursprungligen kommer från en egen cd-skiva spelar väl ingen roll. Folk kommer väl alltid vara ute och jogga, åka tåg, gå till plugget, eller var folk nu använder mp3-spelaren. På en ipod får man ju plats med hela sin skivsamling (kanske) skulle se rätt dumt ut om folk gick omkring med alla sina skivor under armen.

ja det har du rätt i men folk kommer nog strunta i och ha sånt och lyssna på

• Medlem
  • 2005-12-03 23:27

Hm, låter på alla som att lagen inte trätt i kraft än, men den började väl gälla innan sommaren? Tro inte att jag är en moralkärring nu. Jag tror inte heller att någon bryr sig om denna lag, och jag erkänner att jag själv laddar/har laddat ner musik, men jag kan fortf. förstå att en sådan här lag har kommit.

• Medlem
  • 2005-12-04 11:59

Det går inte att göra något åt att alla tankar, och bara för att lagen har kommit så skulle det inte förvåna mig att fler börjar tanka bara för att jävlas med antipiratbyrån och snutarna eftersom det är en sådan lag som man inte kommer kunna kontrollera...

Ursprungligen av cwolf:

Hm, låter på alla som att lagen inte trätt i kraft än, men den började väl gälla innan sommaren?

Ja den började gälla i juni eller juli tror jag

1
Bevaka tråden