Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är dom bara sega?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag beställde en iPod i söndags från Applestore och valde att betala den direkt via Bank Giro. Jag fick ett mail med gironummer och allt sånt. Det stod sen att jag skulle få ett mail till när dom godkännt betalningen och då skall börja bygga min iPod. Men nu tisdag kväll har jag fortfarande inte fått nått bekräftelsemail.
Är dom väldigt sega på Applestore eller är det bara jag som är för ivrig?
Någon som har beställt därifrån och kanske vill svara på min fråga. Jag vill ju ha den nu... helst

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-19 21:44

Att det kommer att ta tid har med bankgirobetalningen att göra. Har för mig att det kan ta flera veckor (ledsen.. ) innan betalningen överhuvudtaget blir godkänd. Gjorde samma misstag när jag skulle beställa min iPod. Mitt tips är att ringa och upphäva köpet och sen göra en nya beställning där du betalar med kort, då godkänns betalningen direkt. Så gjorde jag och då kom den på 3-4 dagar.

Men pengarna har redan dragits ju. Får jag tillbaka dom direkt då eller?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-19 21:49

OK, men jag tror iaf inte att det kommer att gå speciellt snabbt. Mitt tips är att du ringer och hör med Apple Store (tel. 020-120 99 71) imorgon vilket som går snabbast, att låta ordern stå kvar eller att göra en ny.

Ringde precis. Dom sa att det tar fem dagar innan deras "bank" får pengarna från min bank.
NU!?! 2004! Kan det alltså ta fem dagar att föra över lite ettor och nollor! Det kan inte vara sant!
Skit samma, jag kunde inte få tillbaka några pengar förrän deras "bank" fick dom så jag låter ordern ligga kvar! Det skulle inte ta mer än fem dagar från att dom fått mina pengar tills iPoden var påväg lovade han.

Ursprungligen av Hjornhede:

Ringde precis. Dom sa att det tar fem dagar innan deras "bank" får pengarna från min bank.
NU!?! 2004! Kan det alltså ta fem dagar att föra över lite ettor och nollor! Det kan inte vara sant!
Skit samma, jag kunde inte få tillbaka några pengar förrän deras "bank" fick dom så jag låter ordern ligga kvar! Det skulle inte ta mer än fem dagar från att dom fått mina pengar tills iPoden var påväg lovade han.

bankerna gillar att "hålla" på dina pengar... dom tjänar juh på att ha så mycket pengar som möjligt i systemet. Så det är juh inte själva överföringen som tar fem dagar, den kunde gått på några sekunder om inte bankerna varit så snikna.

Det är så illa va. Fem ynka dagar. Jaja... den kommer väl till slut i alla fall

  • Medlem
  • 2004-10-20 16:53

Betala med kort i stället?

Härligt! Nu har dom fått min betalning. Det står att jag bör ha den inom två arbetsdagar!

Men vafan Det står bara "open" när man kollar status på beställningen. Borde det inte hända mer?

1
Bevaka tråden