Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spraya..?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa en Ipod G4 20GB imorrn, ska bli myyysigt, och det lär bli några tillbehör..
Funderar på att spraya wheelen vit och undrar om garantin fortfarande finns kvar därefter.
Någon som har erfarenhter av att spraya, som kan komma med något tips?

En till sak. Hörde från en vän (har en ipod g4 15gb) - att det finns något program som gör att man kan "scratcha" under uppspelning med hjälp av hjulet. Något som ni också hört? (garva inte åt mig )

/ravefarfar

nåt som inte har med frågan att göra... gör dom 15gb version av G4, trodde det bara fanns 20 och 40?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 06:48

börjar du ändra i skalet så försvinner garantin....men klistermärken kan man ju ta bort så sådant gäller inte.

men garantin försvinner.

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-21 07:47

garantin försvinner nog.

15gb nyaste generationen får du leta efter... finns bara i 20gb och 40gb... spekulationer om en 60gb inom den närmaste framtiden finns också.

scratch programmet finns INTE, den har dock dykt upp som en idé av någon här på forumet i en annan tråd.

Lycka till!

Garantin försvinner och lika så möjligheten att kunna använda din iPod.
Den lilla scrollplattan som finns på 4G är av ungeför samma typ som finns på bärbara datorer.
Den lilla plattan känner av var ditt finger är och hur det rör sig genom den fukt du har på fingret.. det leds alltså ström genom fukten och plattan..
Ligger det ett lager färg på, så säger det sig självt att det blir helt fuckat..
Testa själva att "scrolla" med en torr handduk, funkar inte alls, slicka lite på den och vips så funkar det igen..

Fråga mig inte hur vissa skinz funkar, när det är plast över scrollhjulet...

/Anders

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Garantin försvinner och lika så möjligheten att kunna använda din iPod.
Den lilla scrollplattan som finns på 4G är av ungeför samma typ som finns på bärbara datorer.
Den lilla plattan känner av var ditt finger är och hur det rör sig genom den fukt du har på fingret.. det leds alltså ström genom fukten och plattan..
Ligger det ett lager färg på, så säger det sig självt att det blir helt fuckat..
Testa själva att "scrolla" med en torr handduk, funkar inte alls, slicka lite på den och vips så funkar det igen..

Fråga mig inte hur vissa skinz funkar, när det är plast över scrollhjulet...

/Anders

Det du skriver stämmer inte. Själv har jag ett Radtech skin på min och är gjort i tyg, så det där med fukt kan ju glömma.

Jag tror mer på att den reargerar som, som du sa, en styrplatta på en dator. Mer på tryck och beröring.

Ursprungligen av Sl1ng.:

Det du skriver stämmer inte. Själv har jag ett Radtech skin på min och är gjort i tyg, så det där med fukt kan ju glömma.

Jag tror mer på att den reargerar som, som du sa, en styrplatta på en dator. Mer på tryck och beröring.

Jag har ett lager plast över mitt klickhjul.

Ursprungligen av Sl1ng.:

Det du skriver stämmer inte. Själv har jag ett Radtech skin på min och är gjort i tyg, så det där med fukt kan ju glömma.

Jag tror mer på att den reargerar som, som du sa, en styrplatta på en dator. Mer på tryck och beröring.

Tror faktist att du har fel där, prova att scrolla med "tryckknappen" på en kulspettspenna, det funkar inte.
Därför kan den ju inte enbart vara tryckkänslig, om man har ett papper mellan scrollern och fingret funkar det dock, antagligen för att pappret är såpass tunnt.
Antagligen är det så pass tunn plast i dom där skinz'en att de elektriska impulser klarar av att gå igenom..

/Anders

mm... ligger nåt i det... testade med nageln å då funkade det inte

hmm... men funkar genom bakfickan i jeansen... och genom jackan... och... tja

/M

  • Oregistrerad
  • 2004-10-25 16:24

hihi yeeees min idé har blivit tagen för verklighet! haha jag vill ha scratchgrejjen

1
Bevaka tråden