Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siba

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 19:11

Funderar på att köpa en ipod på avbetalning på SIBA p.g.a. Ja klarar inte av att ha pengar på fickan eller lägga undan:(

Har lite frågor angående det:

1. Om ja tar en ipod på avbetalning på Siba på 12 mån som kreditkostnaden totalt blir 585:- och det står att det inte är nån ränta utan enbart en administrativ avgift på 45:- mån men om ja betalar tillbax allt på vi säger 2mån måste ja då betala hela avgiften som skulle vara för ett år då?!

2. Är det nån extra avgift man måste betala om man betalar av innan den tiden som man skulle betalt av ?!

3. Kan man betala en viss summa i butiken från början så det blir lägra månads avgift alltså kan ja skjuta in pengar innan jag börjar avbetalningen?!

Tack På Förhand

ring siba och fråga, skulle tro att det är enklast

glöm inte o köpa till försäkringen på siba.. guld värd

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-22 07:40
Ursprungligen av RORO__87:

glöm inte o köpa till försäkringen på siba.. guld värd

Varför ockerförsäkring? det är det butikerna tjänar mest pengar på... allt ner i fickan.
Du har ju 2års garanti i konsumentköplagen!

Varför försäkring?
du har 3 års försäkring.. tänk dig att efter 1-2 år du är ute och joggar.... och du tappar den i golvet så den går sönder.. eller du sitter på fest och någön välter en cola på den( eller dylikt) jaa olyckor händer när man minst anar de o på de otänkbaraste sätten har jag lärt mig

jag tappade själv min så den kortslöts i vattnet... 2 veckor senare hadde jag en sprillans ny ipod i handen.. o inte bara ny, jag fick en nyare modell med 4g!! hadde 3g förut.. och inte en krono i självrisk

så för er som tror att hemföräkring(med drulltilläg) funkar lika bra.. där självrisken är mellan 1000-1500kr (varierar från bolag till bolag)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-10-22 16:14

vem har 3 års försäkring?

Ursprungligen av RORO__87:

Varför försäkring?
du har 3 års försäkring.. tänk dig att efter 1-2 år du är ute och joggar.... och du tappar den i golvet så den går sönder.. eller du sitter på fest och någön välter en cola på den( eller dylikt) jaa olyckor händer när man minst anar de o på de otänkbaraste sätten har jag lärt mig

jag tappade själv min så den kortslöts i vattnet... 2 veckor senare hadde jag en sprillans ny ipod i handen.. o inte bara ny, jag fick en nyare modell med 4g!! hadde 3g förut.. och inte en krono i självrisk

så för er som tror att hemföräkring(med drulltilläg) funkar lika bra.. där självrisken är mellan 1000-1500kr (varierar från bolag till bolag)

vem har 3 års försäkring?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-10-22 16:16
Ursprungligen av Goatsy:

vem har 3 års försäkring?

sorry.... läste lite fort... SIBA

Jag kommer göra samma sak, har nämligen bokat en 40Gb som jag väntat på i 2 veckor nu. På fråga 2 är det så att det lönar sig att betala tillbaka summan så snabbt som möjligt och du behöver inte betala nån extra avgift för att du betalar av det hela. Fråga 3 så kan du givetvis betala en summa direkt i butiken.

Glöm inte försäkringen som Roro sa:)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 23:09

Okej, tack för svaret men om vi säger att ja betalar tillbaks på 2mån fast har gjort upp min avbetalning på 12mån och avgiften då ska bli 585:- lånet under ett helt år (45kr mån) men om ja betalar tillbaks på två mån betalar ja endast 90 kr då eller måste ja betala hela beloppet på (585kr) ?!

Ursprungligen av zlop:

Okej, tack för svaret men om vi säger att ja betalar tillbaks på 2mån fast har gjort upp min avbetalning på 12mån och avgiften då ska bli 585:- lånet under ett helt år (45kr mån) men om ja betalar tillbaks på två mån betalar ja endast 90 kr då eller måste ja betala hela beloppet på (585kr) ?!

Det där är nog bäst att du frågar på Siba.

Tror faktist att Du får betala aviavgifterna för 12mån..... Det fick jag göra på en stereo (visserligen för 1,5 år sedan)

Men jag valde ett bättre (tycker jag) alternativ för två veckor sen, när jag köpte min 4G 40Gb..... genom ett Handelsbanken Finans Köpkort.....

Några Fördelar:

-> 25kr/avi mot Sibas 45kr/avi (och det är oavsett antal inköp) Skulle du köpa ytterligare grejer från Siba kostar det 45kr för varje vara.

-> Räntefritt i upp till 24 månader

-> Fungerar som ett bankkort, man kan t.o.m plocka ut kontanter från sitt kreditkonto mot en avgift på 25kr. men det överlever man om detta uttag (lilla lån ) är oxå räntefritt i upp till 60 dagar!

mer info på -> www.kopkort.nu

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-10-26 09:19

SIBA går bort. De säljer ju inte något vettigt alls utöver iPod.
Deras kundtjänst är dessutom ett skämt. På riktigt.

1
Bevaka tråden