Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oväntad reaktion på iPod 4G

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 06:58

Jag trodde alla skulle bli glada över g4:ans nya vänner. Men her U2 och Photo omtycks alltså inte här. Jag planerar att köpa 60 gigaren. men tänk grabbar och tjejer 60 gig!!! det är inte illa pinkat

sen med färg.

jag älskar Mac OS X utseende, nu kan du ha en iPod som har det med!!

det enda kruxet är tjocklekn. Han en 10 gig nu, som att tjacka en freestyle si tjockleksjämförelse

//C

  • Medlem
  • 2004-10-29 07:21

Det alla är ledsna över är nog att den "bara" fick en färgskärm och större HD. Tror många hade väntat sig filmmöjligheter kanske, radio mm. Men det är åtminstone ett steg i rätt riktning!

Archduk3: Jag storgillar iaf U2 iPod''en. iPod Photo har ju 15 timmar batteritid och det är ju inte illa arbetat av Apple! Sedan tycker jag att det är kul att det blev en ny officiell iPod-sort och inte en s.k. 5G utan ett bra komplement till deras resterande utbud.

Gillar man inte iPod Photo så kan ju sluta klaga och köra på en 4G istället då dessa kommer att finnas kvar.

8fps: jag tror inte alls att många hade väntat sig film osv. Jag tror istället att det var så att 4G har kommit så tätt inpå egentligen men det är ju bara mina 10 spänn

  • Medlem
  • 2004-10-29 16:08
Ursprungligen av Kellogs:

8fps: jag tror inte alls att många hade väntat sig film osv. Jag tror istället att det var så att 4G har kommit så tätt inpå egentligen men det är ju bara mina 10 spänn

Tyckte många har resonerat så att när man väl har tryckt in en färgskärm kan man lika gärna erbjuda filmstöd... Tycker själv däremot inte så, skönare att lyssna på musik än att kolla film...

Ursprungligen av 8fps:

Tyckte många har resonerat så att när man väl har tryckt in en färgskärm kan man lika gärna erbjuda filmstöd... Tycker själv däremot inte så, skönare att lyssna på musik än att kolla film...

tror dom menar att dom ska koppla in den i TV'n med AV kabeln,, vore ju coolt att ha med sig massa filmer i fickan och koppla in i vilken TV som helst..

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-29 10:57

Jag är ochså förvånad att att folk har varit så pass negativa som dom har. Jag skall iaf köpa 60gb i NY i dec... får bara hoppas att dom har den på lager då...

iPod Photo äger!
60 gb
15 timmars batteritid
Färgskärm

Mer behöver man inte

eller kanske lite till.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 17:04

Det är klart att iPod Photo är en bra pryl, och videouppspelning är inget jag saknar, men... Jag håller med dem som undrar varför i hela fridens namn Apple inte gjort det möjligt att synka digitalkameran på ett enkelt sätt med iPoden. Det är väl ändå där man har störst användning av en iPod Photo, när man är på semester och vill tanka över bilderna från kameran. Jo, visst det finns gamla tillbehör man kan använda för att göra det - men man kan ändå inte se bilderna på iPoden, och jag tycker att en stor del av potentialen med maskinen går förlorad där. För i ärlighetens namn - hur många kommer att springa runt och koppla in iPoden i TVn hos folk för att visa lite bilder? Jag hade väntat mig lite mer än så.

Fast är det inte så att iPodens CPU är för slö för att visa film? Eller är det bara nåt vanvettigt som jag har hört?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 19:44
Ursprungligen av nickodemus:

Fast är det inte så att iPodens CPU är för slö för att visa film? Eller är det bara nåt vanvettigt som jag har hört?

Det vet jag inte. Men iPod är för musik. Köp film/musik-spelare om man vill ha det. Typ eller så gör Apple en iMate-travel.

bra namn, visst?

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 03:04
Ursprungligen av nickodemus:

Fast är det inte så att iPodens CPU är för slö för att visa film? Eller är det bara nåt vanvettigt som jag har hört?

jo det är sant, men det går väl antagligen att stoppa in en annan cpu om de skulle göra en iVideospelare..

Ursprungligen av useMac:

jo det är sant, men det går väl antagligen att stoppa in en annan cpu om de skulle göra en iVideospelare..

Det är möjligt att iPod'en behövt en snabbare CPU, men egentligen är det inte det som är problemet utan att det faktumk att det i själva verket är olagligt att lägga in en DVD på datan men musik är det helt ok.

Har ni redan glömt rabaldret som blev när Apple gav sig in i MP3-spelarträsket?

jo men DVD var väl att ta i? små filmsnuttar man har spelat in själv är en annan sak. ^^

Kom igen... vem kan fylla 60GB med BRA musik?
OM man lyckas kan man nog kanske lägga lite tid på att skaffa sig vänner med... för sånna kan man ju inte ha haft tid att skaffa sig...

Min syn på det hela... Jag har 20GB & det räcker & blir över det med... Skulle ha köpt en "mini" istället...

Varför kommer inte t.ex Microsoft eller Sonny-Ericson ut med sin allra senaste teknologi och nyaste formgivning på en gång? Därför att Allt handlar om att tjäna pengar!! och det under en lååång tid...... Apple kunde lätt kommit ut med en iPod av värsta slaget med alla tänkbara funtioner och finesser..... (tekniken finns.... Det vet vi båda) men Då skulle alla gått och köpt värstingen och bara den, Apple´s och alla såna här jättars tanke är att Du ska ha ägt VARJE modell i serien..... Dem är fula för du får ALDRIG det senase.....Det skulle absolut inte löna sig för dem att ge dig det! Dem måste överträffa och toppa sina prudukter hela tiden..... och hur överträffar du nått som har allt redan? exakt det går inte! och kan du inte förnya? Då kan du stänga ner verksamheten för ingen är intresserad!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2004-10-31 19:39

Jag skulle ha köpt en Photo direkt, om man kunnat ladda in bilder från en digitalkamera in i Photo och in i albumet. Att använda ett tillbehör för detta har ju gått hur länge som helst.
Däremot tycker jag inte att radio behövs, det finns massor med små radioaparater att koppla lurar till, tom sådana att koppla mellan sin iPod uch sina lurar. Möjligheten att titta på film, då främst sånt man filmat själv, skulle varit trevligt.

1
Bevaka tråden