Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soft-Reset för uppstart?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-29 08:54

Om min 40Gb G4 legat ett par eller någon dag, så måste jag göra en soft-reset för att få igång den igen. Knasigt?
Stänger jag sedan av den och sätter igång den kort där efter, kanske ett par timamar, så fungerar det däremot.

En annan lustig grej är att klickljudet alltid aktiverar sig efter en soft-reset. Ibland går det igång ändå, mot min vilja...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 10:13
Ursprungligen av yeppe:

Om min 40Gb G4 legat ett par eller någon dag, så måste jag göra en soft-reset för att få igång den igen. Knasigt?
Stänger jag sedan av den och sätter igång den kort där efter, kanske ett par timamar, så fungerar det däremot.

En annan lustig grej är att klickljudet alltid aktiverar sig efter en soft-reset. Ibland går det igång ändå, mot min vilja...

Jag tror det ¨låter som apple behöver släppa en ny firmware till g4:an

  • Medlem
  • 2004-10-29 10:56
Ursprungligen av yeppe:

En annan lustig grej är att klickljudet alltid aktiverar sig efter en soft-reset. Ibland går det igång ändå, mot min vilja...

Att klickljudet kommer tillbaka är en bug, men det är inte alltid så för dig?!? För mig är det så varje gång.

är det inte så att om du låter ipoden ligga i mer en 24 timmar, så stängs viloläget av? läste det nånstanns här...

  • Medlem
  • 2004-10-29 18:32
Ursprungligen av tajroo:

är det inte så att om du låter ipoden ligga i mer en 24 timmar, så stängs viloläget av? läste det nånstanns här...

Jo, visst e det så! kommer inte i håg om det var 24 eller 36 timmar... Det jag tyckte var konstigt var att det för yeppe bara var "ibland går det igång ändå, mot min vilja..." För mig är det varje gång den har varit av mer än 24/36 timmar...

  • Medlem
  • 2004-10-31 19:43
Ursprungligen av Beez:

Jo, visst e det så! kommer inte i håg om det var 24 eller 36 timmar... Det jag tyckte var konstigt var att det för yeppe bara var "ibland går det igång ändå, mot min vilja..." För mig är det varje gång den har varit av mer än 24/36 timmar...

Nja, alltså klickljudet kommer alltid tillbaka efter dessa 24h, då jag gör en soft-reset. Nu blev jag lite osäker, men vill minnas att det gått igång vid helt andra tillfällen också.

Så det är alltås meningen att man ska göra en soft-reset för att starta upp den om den legat i mer än 24h?

  • Medlem
  • 2004-11-01 10:48

Hehe, mening och mening... Jag hoppas verkligen att Apple inte har valt att inställningen för klickljudet inte skall sparas, utan att det helt enkelt har missats. Jag hoppas att det är så och attd et kommer att rätta till sig i nån uppdatering...

Det rä ju så att iPod stänger av sig efter visst antal timmar och då glömmer den just den inställningen, när den bara är i viloläge är det inga problem. Jag orkar inte hålla på och greja så jag har klickljudet på jämt, störigt men...

1
Bevaka tråden