Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig metadata om filen i iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-01 11:10

Är det någon mer än jag som upplever att iTunes visar upp konstig information i track-length kolumnen när man konverterat en audiobook till m4b-format?

Så här gjorde jag:
1. Tog alla 100+ mp3 filerna för audiobooken och mergade dem till 1 mp3 fil.
2. Öppnade iTunes och la till min 500Mb stora mp3 fil i mitt library. Denna fil visades korrekt i iTunes. 500Mb, 18:35:38 speltid.
3. Konverterade filen till AAC inifrån iTunes.
4. väääntade...
5. När filen var klar gav den speltiden 49:08:35:14. Storleken var dock korrekt.
6. Bytte filändlese till m4b och la till den igen. Samma speltid kvarstod.

skummt....

tjena elm, ja har samma problem

´det blir exact lika för mig, men hur bytar man filendelse till m4b. ja har testa det mesta, tacksam för hjälp/pat

Ursprungligen av surfputte:

´det blir exact lika för mig, men hur bytar man filendelse till m4b. ja har testa det mesta, tacksam för hjälp/pat

Gå in i utforskaren, välj verktyg>mappalternativ>visning och bocka av "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper" gå sedan till mappen med filen (Min musik> Itunes>Itunes Music) och högerklicka>byt namn.

Så gör man i Windows iaf.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-30 11:21

Tror det har att göra med att filen är över 300Mb mitt tips är att dela upp boken i tre delar så dom inte blir så långa. För det är ju allmänt känt att ibland så tappar poden bokmärket och det är inte så kul att spola 16timmar.

1
Bevaka tråden