Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Repor på era ipod minis?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-07 11:08

Har hört att mini´s skal är gjord så att den inte repas,har en mini repats eller måste man köpa iskin till? Minin blir inte lika häftig med iskin ju:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-07 11:36

Om jag förstår allting rätt så undrar du om iPod min´n repas lätt?
Min silvriga mini har inte fått en ända repa. Ibland ser det ut som om man har fått en repa på skalet. Då är det oftast bara att putsa lite så försvinner den:)
Är det ett bra svar?:)

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-07 11:49

japp,men är det nödvändigt att köpa iskin då?,man kanska tappar den trots allt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-07 12:09

Jag har inte tappat den på asfalten någon gång.. Om man gör det finns det nog en rätt stor risk att man repar mini´n. Så frågan är om man har lust att ha sin mini i en ful (högst personligt) iskin. ifall.. man skulle tappa den. jag skulle inte ha det.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 09:28

Jag har en röd iSkin, det är mycket smidigt, eftersom man kan bara slänga ner den i väskan utan att tänka på att skärmen repas eller knapparna.
Ibland när jag har den i fickan så är den så liten att jag glömmer det, och då lägger jag även ner nycklarna där, tror inte att skärmen skulle må så bra av att vara utan skydd i det läget...

Men det finns ju transparenta skydd, ett hardcover och ett i silikon, så då syns färgen om man nu är orolig för det...

Slutsatsen är att min mini hade nog haft både en och två repor om jag inte hade haft skydd, men du är kanske försiktigare så då kanske du inte behöver!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 22:22

Att tappa en hårddiskbaserad spelar är inget bra alls ... Inget skin i världen lär skydda hårddisken nämnvärt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-12 23:04
Ursprungligen av johanwelin:

Att tappa en hårddiskbaserad spelar är inget bra alls ... Inget skin i världen lär skydda hårddisken nämnvärt.

Nej, men nu diskuterade vi repor

Har två stycken repor hitills på min kära mini, en som är smått gigantisk mitt på skärmen, den andra går igenom äpplet på baksidan. Så jag skulle rekommendera något iSkin, eller en hemmagjort "iSweat" :D.

Jag har tappat min iPod i asfalten tre gånger... Den har klarat sig, men jag kör med iSkin eftersom jag vill vara lite mer säker. iSkin rockar.

Speck:s iPod skin för mini funkar också hyfsat. Det blev rätt snyggt med ett rosa sånt på en blå iPod min... Rekommenderas!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-11-13 13:50

Själv metallhöljet bör tåla en del smällar, även om det blir repor. Värre är det dock med skärmen, dels för att den är känsligare men också av den uppenbara anledningen att det inte är så kul att se igenom en repa på den när du använder din iPod.

Jag kommer troligen aldrig att köpa skydd till den, jag vill se min färg.

Vart någonstans kan jag köpa iSkin till Ipod Mini?

  • Medlem
  • 2005-01-07 00:23

teknikmagasinet har iskin för minin för 249 spänn. Har själv köpt mitt iskin där å e helnöjd.

repor behöver man inte oroa sig för varken på skärmen eller på skalet.

Ett tillbehör som jag rekomenderar!

Silikonskins brukar ibland finns billigt på Tradera

1
Bevaka tråden