Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låtar från iPod till datorn

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag förde över låtar från min kompis dator till min iPod Mini, och nu vill jag såklart ha in dom på min egna dator. Men det verkar inte som att iTunes vill det! Ska det verkligen vara så?

/Hanski

Först och främst, hej och välkommen hit hanski, hoppas att diu kommer att trivas här hos oss.

Har du mac eller PC, och ja iTunes är begränsat till att bara kopiera in på podden och inte tvärtom . Men det finns många bra program för att göra det tvärtom

mvh. Olof

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Först och främst, hej och välkommen hit hanski, hoppas att diu kommer att trivas här hos oss.

Har du mac eller PC, och ja iTunes är begränsat till att bara kopiera in på podden och inte tvärtom . Men det finns många bra program för att göra det tvärtom

mvh. Olof

Vilket program skulle du rekomendera, Olof? Jag har macosx.

/steffanie

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Först och främst, hej och välkommen hit hanski, hoppas att diu kommer att trivas här hos oss.

Har du mac eller PC, och ja iTunes är begränsat till att bara kopiera in på podden och inte tvärtom . Men det finns många bra program för att göra det tvärtom

mvh. Olof

Är dessa program hemliga ?? eller har du inga exempel

Steffanie jag skulle nog rekommendera en plugg till itunes som heter ipod download
http://www.engadget.com/entry/9154949950548140/

Jag har inte testat det själv så jag vet inte hur bra det är men det var det jag kom på först.
Det finns nog andra men sök på http://www.versiontracker.com på ipod något så borde det komma upp fler. Du får gärna berätta ur det gick :D!

$ure: Anledningen till att jag svarade som jag gjorde vara att jag inte visste vilket operativsystem som gällde. Nä de är inte hemliga men det finns omtalat på forumet många gånger, till PC skulle jag rekommendera iPodAgent. (sök på forumet så kommer du att hitta)

Till

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 15:50

Jag skulle rekommendera iTunes.
Förlåt mig, men du vet förmodligen inte att man kan sätta iPods inställnigar på "Manuellt" då kan man göra precis vad som helst med de låtar som ligger på din iPod. Du väljer de låtarna du vill, trycker på kopiera, skapar en mapp någonstans och trycker klistra in. Det funkar.
MVH Timofey

Ursprungligen av Tima:

Jag skulle rekommendera iTunes.
Förlåt mig, men du vet förmodligen inte att man kan sätta iPods inställnigar på "Manuellt" då kan man göra precis vad som helst med de låtar som ligger på din iPod. Du väljer de låtarna du vill, trycker på kopiera, skapar en mapp någonstans och trycker klistra in. Det funkar.
MVH Timofey

Näedu, det fungerar inte alls för mig. (Jag använder Windows XP om det är av någon betydelse..)

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Steffanie jag skulle nog rekommendera en plugg till itunes som heter ipod download
http://www.engadget.com/entry/9154949950548140/

Jag har inte testat det själv så jag vet inte hur bra det är men det var det jag kom på först.
Det finns nog andra men sök på http://www.versiontracker.com på ipod något så borde det komma upp fler. Du får gärna berätta ur det gick :D!

$ure: Anledningen till att jag svarade som jag gjorde vara att jag inte visste vilket operativsystem som gällde. Nä de är inte hemliga men det finns omtalat på forumet många gånger, till PC skulle jag rekommendera iPodAgent. (sök på forumet så kommer du att hitta)

Till

Tack Olof .... Du är en klippa

  • Medlem
  • 2004-11-11 16:05

För PC-användare

Det här skriver jag bara ifall nån är intresserad.

På PC är det mycket enklare att föra över låtar till datorn från podden. Inga program eller plugins behövs.

Koppla in podden och klicka på den i "den hör datorn". Sedan väljer du "mappalternativ" i nån rullningslist (kommer inte ihåg vilken) och slutligen klickar du i "visa dolda filer" och vips så ser du alla låtar du har på podden och kan bara kopiera de du vill ha.

/O

nä apple har laggt in en begränsing på grund av påtryckningar från skivbolagen! iPodAgent till win XP (jag gillar det stenhårt iaf) och ipoddownloader till osx (som jag inte har testat men det borde ju funka hehe)

  • Medlem
  • 2004-11-10 12:40

iPod Download, fungerar inte i iTunes 4.7... Till MacOS X finns även Senuti som jag har använt nån gång och det funkade bra för mig.

Ursprungligen av Beez:

Till MacOS X finns även Senuti som jag har använt nån gång och det funkade bra för mig.

Provade just precis det (v0.22) och det var ju väldigt smidigt och trevligt

skall testa ipodAgent genast, det verkar ju vara precis vad jag vill ha!

Tack

Jo men filstrukturen är inte så uppenbar...iPodAgent kan dessutom en massa annat

Winamp any1?

Ehh, kanske lite fel nu men ni har väl kanske som jag irriterats över iTunes?

Ett bautaprog som suger älgpung. Gissa om jag blev glad när jag hittade en plugin till Winamp. Funkar kanonbra och det går att föra över filer till datorn oxå (men det har jag inte testat ännu).

Nån mer som drömmer om att få se Carola On Top?

  • Medlem
  • 2004-11-27 02:19

annars ar podutil ratt bra oxo, finns till bade macosx och windows

har inte adressen, men det ar bara att soka pa google

Hm... nu när jag koppla in min iPod till jobbardatorn så kunde jag överföra mina låtar från iPoden till PC via utforskaren. (e:\iPod_control\music\). Ska det vara så?

ja det ska vara så... man kan göra det på alla datorer om man har det inställt på att visa "dolda filer".

Ursprungligen av skummis:

ja det ska vara så... man kan göra det på alla datorer om man har det inställt på att visa "dolda filer".

Men det är ett rent helsike att navigera i dedär mapparna "F(fanochhansmormor)"

Ursprungligen av Pär:

Men det är ett rent helsike att navigera i dedär mapparna "F(fanochhansmormor)"

jaja... men han frågade om de skulle va så eller inte så

funkar detta Senuti till PC ?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-26 18:51

Senuti finns bara till mac, tyvärr. Testa http://www.yamipod.com istället.

1
Bevaka tråden