Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som gillar stoner-rock här?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ingen som gillar stonerrock?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-08 18:52
Ursprungligen av tajroo:

ingen som gillar stonerrock?

joo, Kyuss är väl inte helt tokiga.

Vad är exakt stonerrock?

nedstämd, "smutsig" och ashård rock. Exempel är kyuss, fu manchu, Atomic Bitchwax

Stonerrock äger...

Förslag på band skulle vara välkommet.

Min lilla lista utan inbördes ordning...

-Kyuss
-Dozer
-Nebula
-Unida
-Slo Burn
-Atomic Bitchwax
-Boogieman
-Che
-Hermano
-Greenleaf
-Los Natas
-Viaje A 800
-The Mushroom River Band
-Sunride
-Yajaira
etc...

Slut på förslag från min sida...

hört celestial season?

Jag tycker dom är lite för tunna över lag, går över lite till mesrock ibland. Helt instrumentala låtar är helt ok men sången går bort.

En gubbe som iofs inte är stonerrock men har trummat i Kyuss, Fu Manchu m.fl. är Brant Bjork. Han har en jävligt skön bluesrockstil som inte går av för hackor. Jalamanta och Keep Your Cool är två ruggigt sköna plattor som varje stoner med självaktning borde lyssna på.

  • Medlem
  • 2004-11-11 00:18

platsar the Awesome Machine i stonerrock facket tro?

Duffbeer: Hört brant bjorks solo album med Brant Bjork And The Operators?

Riktigt skön musik.

Reckomenderar låtarna joeys radio och my ghettoblaster

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-11 05:39

Det roligaste med denna genre är att den inte finns. Typ. Ingen som spelar i dessa band vill kännas vid beteckingen "stonerrock". Kul va?

Tror att Orange Goblin borde räknas in bland tidigare nämnda band. Sen har vi ju det svenska bandet Mustasch... är inte dom rätt nära den här genren?

Nä, vem vill vara Stoner (Pundare). Egentligen borde väl Sabbath vara upphovsmakarna till genren, för den finns eftersom alla som lyssnar på dessa band kallar det stonerrock. Orange Goblin om några borde dock ha sån stor självinsikt att dom kallar sig själva Pundare, det är bara att lyssna på texterna.

Kolla in www.stonerrock.com

Lyssnar på "Fu Manchu - Go For It... Live" nu, fy faan vilken grym platta...
Gillar man Fu Manchu, kan man alltid kolla in Filmen (Dokumentär) "Dogtown and the Z-boys", lite relaterat tycker jag.

Brant Bjork är något av en HusGud för mig, And The Operators är inget undantag, allt med Brant är grymt...

men är det inte Stoner = stenhård (stone = sten)

det låter rimligast. För de flesta band spelar ju stenhårt i den här genren

Ursprungligen av tajroo:

men är det inte Stoner = stenhård (stone = sten)

det låter rimligast. För de flesta band spelar ju stenhårt i den här genren

Stoner = pundare

Jag har förtydligat rubriken på denna tråd. Tänk på att det är viktigt att använda rubriker som beskriver ditt inlägg på ett bra sätt, då det tillkommer flera hundra inlägg varje dag på iPod.se.

Mats

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-11-18 16:15

Kharma Burn?

fick för mig att det heter stoner metal.
För övrigt finns det en slags sortering på genres i mp3.com. Sök efter kyuss och få fram vilka stilar och similar och så liknande..

ett förslag på ett riktigt bra stoner band är Melvins.

Nirvana bl.a är inspirerade från dom.

Slo Burn och EPn Amusing the Amazing är grym. Sångaren från Kyuss, tyvärr det enda som släpptes med Slo Burn är just Amusing the Amazing. Pilot the Dune är grym om ni vill höra hur de låter.

Fu Manchu är så jävla bra!
King of the Road plattan kan jag varmt rekommendera:)

  • Medlem
  • 2006-01-12 06:22

Schysst med lite StonerRock diggare. Brant Bjorks senaste platta, "Saved by Magic" är grymt soft. Kan varmt rekommenderas. "Lil'bro" är nog spåret jag främst fastnat för på den plattan. Blev först hooked på Brant Bjork när jag hörde "My Ghettoblaster", som förmodligen är en av de mest populära låtarna.

  • Medlem
  • 2006-01-18 13:35

Jag måste ju slå ett slag för de eminenta Alabama Thunderpussy som jag tycker kan klassas in under stonerrock.

  • Medlem
  • 2006-01-23 23:55

måste säga att jag glidit in på stoner en hel del nu faktiskt. Tyvärr så har jag inte kunnat få tag på nya album på ett tag (absolut inte dc++ som knasar, jag är laglig). Säg gärna vad ni tycker om det lokala bandet The Devil. www.the-devil.se

1
Bevaka tråden