Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HIttar inte skivan

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag sätter in skivan i itunes så reagerar den på att en skiva är insatt, alltså att det kommer en skiva på pilen men jag kan inte komma till sidan där jag importerar filer från skivan. Finns det nån genväg till skivan eller hur skall jag ta mig till?

Klicka på skivan och då borde du se x antal spår och kanske namn om du har tur sen klickar du längst uppe till höger, på importera.

Fungerar det nu??

grejern är den att det inte kommer upp nån skiva till vänster. Just därför kan jag inte koma åt spåren

Hmm...jag hade samma problem med iTunes 4.5 jag kör XP vad kör du??

En ominstallation borde hjälpa men se då till att spara biblioteksfilen. Om du går in under FIle/Arkiv och väljer export library/bibliotek

Då kan du behålla antalket spelninga betyg osv.

jag använder också XP. men om jag ominstallerar det kommer då inte alla låtar som jag lagt in via cd försvinna då?

Nä det borde de inte göra men för säkerhets skull så rekommenderar jag att du flyttar på dem, om du har allt i en och samma katalog till en annan.

Gör så här:

1. Exportera biblioteket och spara xml filen som bildas.
2. Om du har alla din musik i iTunes mappen så flyttar du allting till en annan temporär mapp. Du markerar alla mapparna med musik och tar klipp ut.
3. Ta bort iTunes genom kontrollpanelen
4. Installera om iTunes.
5. Flytta tilllbaka musiken till iTunes mappen
6. Importera bibliotek på samma sätt som du exporterade xml filen innan fast valet under (tror jag)
det heter iaf importera musik!

Lycka till och om det inte löser det så får vi lösa det då!

Mvh Olof

jo, jag har precis avinstallerat en crackat spel som jag misstänkte störde och det var precis vad det gjorde faktist. så nu funkar det kanon igen. Förmodligen va spelet fel installerat på någe sett

1
Bevaka tråden