Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

se på film i ipodphoto!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-10 00:02

okej

frågan har ställts en miljon gånger

kan man spela up film eller något klipp i ipod photo?
jag har själv försökt allt med min men svaret är helt enkelt NEJ
men vänta! du kan komma väldigt nära!

http://www.engadget.com/entry/3756421320807387/

tekniken går ut på att omvandla en films frames till bilder för att sedan spela upp alla bilder i följd snabbt

jag har provat det och det ser inte så dåligt ut.. lite kornigt men men man kan inte få allt

kolla denna filmen,, på hur en "film" ser ut i ipodphoto
http://www.engadget.com/common/videos/pt/sw.wmv

Verkar gå helt ok men att sitta och rulla fram och tillbaka i 1,5 timme är kanske inte så kul... Kommer att tänka på repliken "Snart ska vi väl veva upp liftarna med..." från allas favorit film...

  • Medlem
  • 2004-11-10 12:11

detta är nog bättre för clip,, själv har jag provat med musikvideos.. skitbra!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-10 15:40

Eller så är det egentligen, orka

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Eller så är det egentligen, orka

//C

Hur blir det med ljudet då?
Man måste ju ha ljudfilen till filmen på ipoden och spela upp den samtidigt som man rullar igenom bilderna. Inte det lättaste att få ljud och bild synkroniserat då...

kan dom inte skriva ett hack som rullar bilderna automatiskt? det skulle ju kunna funka, om man är så bra på att programmera...kanske bara en dröm men jag tror inte det är helt omöjligt

  • Medlem
  • 2004-11-10 19:10
Ursprungligen av tajroo:

kan dom inte skriva ett hack som rullar bilderna automatiskt? det skulle ju kunna funka, om man är så bra på att programmera...kanske bara en dröm men jag tror inte det är helt omöjligt

Vore grymt om Apple släpper det i en senare uppdatering. Typ ett tillägg där man kan ställa in tidsintervallet på bildvisningen. Det kan ju bara vara vinst?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-11 05:46
Ursprungligen av tajroo:

kan dom inte skriva ett hack som rullar bilderna automatiskt? det skulle ju kunna funka, om man är så bra på att programmera...kanske bara en dröm men jag tror inte det är helt omöjligt

Eller varför inte bara lägga in möjlighet att spela upp film? Om man nu skulle vara så bra på att programmera dvs.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 10:15

ja det verkar ju som om ipoden faktiskt orkar med att byta bilder i typ realtid (det trodde inte jag) så det borde ju inte vara omöjligt för apple att lägga in en liten filmspelare.. fast de kanske har nån annan grym pryl på g och vill inte göra ipoden till en movieplayer..

kanske är en dum fråga men kan man se på filmer på ipod 30gb då?

  • Medlem
  • 2004-11-10 17:05

man sparar ljudfilen seperat och har den som tillval i bildspelet.. sen syncar du filmens hastighet med ljudet genom att justera hastigheten genom att snurra på scrollen

Är det G5:an så är det klart att det går.
Varför tror du annars folk kallar den iPod video...

Eller så kör man linux och slipper allt det där:D
Sitta och veva vad är det för strunt
:eek:

Ursprungligen av Ekenstaf:

Eller så kör man linux och slipper allt det där:D
Sitta och veva vad är det för strunt
:eek:

mm exakt. Den här tekniken funkar bara bra för småklipp och dessutom tar filerna upp stor plats eftersom itunes konverterar dem till alldeles för hör kvalitet (ok, filmer till ipodlinux tar upp ännu större plats...)

  • Oregistrerad
  • 2005-12-06 16:48

krampvarning!

vad roligt det skulle se ut om folk satt och gjorde det på tunnelbanan.. Och så kanske det är smart att stänga av klickljudet....

är de nån som seriöst tror att apple gör så att man kan kolla på film i en photo?? då är de ju ingen som köper den nya som har photo..

Orka dra upp en gammal tråd med urålderlig information.

Det är hur instabilt som helst att köra film i Photo/colour.

  • Medlem
  • 2005-12-13 20:20

Linux klarar av detta

1
Bevaka tråden