Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tori Amos, The Cure och lite annat

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-11-11 09:42

Nu får jag visserligen inte min ipod förrän imorgon, men jag kan nämna vad jag nu spelar i min MD, och kommer att spela på poden när jag får den.

Den musik jag spelar mest nu för tiden är Tori Amos och The Cure. För några år sedan skulle jag ha rynkat på nästan om någon nämnde några av dessa två artister, men man kan säga att jag har mognat till lite med åren

För er som inte är bekanta med Tori Amos musik kan jag varmt rekommendera hennes album Boys for Pele och samlingsskivan Tales of a Librarian. Den senare går att få tag på ginza.se för en spottyver. När ni ändå håller på med att beställa så kan jag tipsa om The Cure Greatest Hits ( dubbel cd) som ni kan få tag på hos Ginza billigt också. Där har ni några exempel på kvalitémusik, som kommer ge er flera timmars musikalisk njutning

Jag var ett stort fan av eurodisco och eurodance tills för något år sedan, så jag lyssnar fortfarande på några artister inom den musikstilen då och då, främst då Dune och Blümchen,

Sedan så slinker det ner massa annat också, allt från reagge till Wagner.

Det känns som du har "shapat upp dig"... Eller i alla fall blivit mer indie-creddig...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 15:56

Alltid intressant att höra vad andra har i sina Ipod's. Själv ser det för tillfället ut så här:
http://www.borstnas.net/ipod.xml (bör iallafall funka för er med IE) OBS! 1.8 MB

Dock har hela Yellowjackets katalog tillkommit efter att ovan nämnda lista skapades

/Magnus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-14 14:31

The Cure är ruskigt bra. Just like heaven och Close to me är två underbara klassiker som man bara vill lyssna på om å om igen.. Ifall man inte vill köpa allt med The Cure så är Greatest Hits ett bra köp!

Annat som alltid gäller hos mig.. New Order (ny skiva i februari 05!!), The Smiths, Morrissey, Sophie Zelmani (bästa svenska singer&songwriter), The Knife, The Cardigans, Josh Rouse.. Några bra skivsläpp iår: Junior Boys - Last Exit, Kean - Hopes and fears och Hird - Moving on..

Black Eyed Peas låt som går i iMac-reklamen är också trevlig.. Let's Get Retarded

  • Medlem
  • 2004-11-14 17:15

annan bra musik är dre dre, da chronic och 2001. och det legendariska albumet med gruppen NWA
musik med eazy e är fett bra

Något man ser fram emot är 2pacs nya album som släpps den 12:e december

1
Bevaka tråden