Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini Sleevez och ljud frågor?!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-12 12:57

[FONT="Century Gothic"]

Tja!

Beställde idag en Mini Sleevez Röd till min kära mini... Verkar tunt och fint på bilder men är det så läckert som det ser ut och hur funkar det egentligen... Nån som Provat?

Sen tycker jag ljudet och då speciellt basen i min mini är lite sisådär... om man ändrar till en EQ inställning med lite tyngre bas tycker jag basen sprakar rätt mycket, lite som att man sprängt ett par högtalare typ... Kan ju bero på kvaliten på låtarna men när jag prova polarens Ipod 40gb så var det bättre ljud upplevde jag...

Nån annan som upplevt?

Jag kanske har fått ett riktigt måndags ex?

[/FONT]

  • Oregistrerad
  • 2004-11-12 13:12

Jag har ett iSkin, de är bra men knepiga att få på. Däremot så sitter de pga att plasten "klistrar" sig fast på displayen. Du kommer inte att bli missnöjd. Jag beställde röd, dock så har jag sett att den har en tendens att bli skitig vid klickhjulet..
Då får man väl köpa ett nytt, det är en billig försäkring mot repor på display och knappar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-12 15:34
Ursprungligen av Elgas:

[FONT="Century Gothic"]

Tja!

Beställde idag en Mini Sleevez Röd till min kära mini... Verkar tunt och fint på bilder men är det så läckert som det ser ut och hur funkar det egentligen... Nån som Provat?

Sen tycker jag ljudet och då speciellt basen i min mini är lite sisådär... om man ändrar till en EQ inställning med lite tyngre bas tycker jag basen sprakar rätt mycket, lite som att man sprängt ett par högtalare typ... Kan ju bero på kvaliten på låtarna men när jag prova polarens Ipod 40gb så var det bättre ljud upplevde jag...

Nån annan som upplevt?

Jag kanske har fått ett riktigt måndags ex?

[/FONT]

Om du kör med orginallurarna så kan det ju vara det som är problemet... har du provat med andra lurar eller att koppla den till en ordentlig förstärkare o dunka ut musiken på riktigta högtalare?

  • Medlem
  • 2004-11-15 20:12
Ursprungligen av kainen:

Om du kör med orginallurarna så kan det ju vara det som är problemet... har du provat med andra lurar eller att koppla den till en ordentlig förstärkare o dunka ut musiken på riktigta högtalare?

Prova att dunka ut på min vanliga stereo och det blir samma där... d¨lig basåtergivning och 'ven om jag kör samm låt från datorn... det som är knepigt är att låten är rippad i 192 så det e ju bra kvalitet.... kanske blir så när "tunga" baslåtar rippas å komprimeras en hel del av det sköna dunket vilket blir tiilll "sprak" i lurarna?

bara en teori,,,,

1
Bevaka tråden