Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk Lossless/ iPod mp3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att lägga in musiken på hårddisken i Lossless och sen ha iPoden full med mp3? Om det går, berätta hur tack. Jag har försökt men inte hittat något sätt.

mja...du måste ha både och på datorn från början iaf...du kan göra en spellista med mp3 och en med lossless (vilket i för sig kan vara jobbigt nog att sitta där och sortera) och sen kan du välja att bara synka mp3 spellistan eller så kan du ställa in podden på manuell och bara slänga in mp3 filerna.

Rippa allt i aac, 192 kbps borde ju räcka, istället så slipper du ha två sorters filer och dessutom så får du riktigt bar kvalité på din musik.

Och du stone välkommen hit! hoppas att du kommer att trivas hos oss

Mvh Olof Wahlberg

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-13 16:27
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Rippa allt i aac, 192 kbps borde ju räcka, istället så slipper du ha två sorters filer och dessutom så får du riktigt bar kvalité på din musik.

jag har rippat allt i standard AAC 128, och jag tycker det låter grymt bra. blev jäkligt förvånad. tycker lätt att det låter lika bra som vbr 320, i alla fall med mina lurar.

hör du någon skillnad mellan tex 128 och 192 aac, eller blir det bara en storleksskillnad?
har inte tillräckligt bra prylar för att höra skillnaden om jag testade nämligen (antar jag).

1
Bevaka tråden