Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drog ur iPoden ...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle precis byta skrivbord och drog därför ur nätverkskabel och liknande ... tänkte inte på att jag hade iPoden ikopplad. I alla fall så har jag följande problem nu

(1) Drog ur iPoden ur iBooken utan att ejecta den - nu har jag meddelandet "Do not disconnect"
(2) Funkar ej att försöka stänga av iPoden
(3) Funkar ej att försöka fixa den med windows
(4) iBooken hittar inte längre iPoden
(5) Klockan har stannat på 18:45
(6) Funkar ej att hålla inne play + menu i tio sek som jag såg på nätet
(7) Funkar ej heller att plugga in den i en annan USB-port eller firewire

Så vad gör jag nu? Jag har en iPod som inte reagerar på några knapptryckningar (nej, den är inte på 'hold') och står bara "Do not disconnect" över displayen. Om musiken på spelaren försvinner är skit samma då all ligger på datorn och jag kan föra över den igen ....

Gör ett försök att återställa ipoden. Annars finns det ytterligare ett sätt att göra en "starkare" variant av återställning. Sök lite på forumet så ska du nog hitta info om alla återställningar.

Ursprungligen av karlzone:

Gör ett försök att återställa ipoden. Annars finns det ytterligare ett sätt att göra en "starkare" variant av återställning. Sök lite på forumet så ska du nog hitta info om alla återställningar.

Programmet för att återställa ipoden funkar inte, den hittar inte ens ipoden ... varken pcn eller macen ...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-15 18:54
Ursprungligen av hedlund:

Programmet för att återställa ipoden funkar inte, den hittar inte ens ipoden ... varken pcn eller macen ...

håll in menu och play i ca 7sek så startar den om

har stött på ungefär samma problem förut... jag lät ipoden stå och dra slut på batteriet så den stängdes av sen satte jag den på laddning och startade den... och så funkade den:)

jahop då har min med stannat..förutom att jag inte gjorde något fel :/ *gråter*
skulle ladda den för batteriet var slut...och så hängde den sig..och som sagt den finns ej i min dator eller i iTunes..och om jag försöker..gå in på iTunes så hänger det sig för iPoden är i. när jag tar ut den så funkar det..kanske låter den vara på så den stängs av..om den nu gör det
får se

Jag har ungefär samma problem. Jag håller på att föra över filer från min gammla pc till min nya mac. Den har fastnat mellan appleiconen och ledsen ipodiconen...när jag håller inne menu och select i sex sekunder blinkar bara tomt batteri symbolen förbi( fast laddaren är i), och sen blir det likadant. Vet inte vad jag ska göra...kanske vänta på att batteriet tar slut, som nån tipsade om. Vad kostar det att skicka in den på lagning, eftersom garantin gått ut?

Inte, meny+play, menu+select skall det vara.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-03 22:08
Ursprungligen av Eindpeng:

Inte, meny+play, menu+select skall det vara.

Det beror på vilken version av iPod det gäller. För 3G (och tidigare), som den här trådavdelningen gäller, så är det menu + play/pause som det ska vara.

1
Bevaka tråden