Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Ipod med Itunes på annan dator...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-14 21:15

Hej!
Jag har ett problem då jag vill föra över musik från en annan dator till min Ipod. Datorn frågar då om jag vill synka Ipoden med Itunes på den andra datorn. Men i så fall skulle det få följden att all musik försvinner och det vore föga skoj. Måste man tömma Ipoden när man synkar den med en ny dator?
Jag får väl även tillägga att jag endast haft den några veckor och har begränsade kunskaper. Vore tacksam för hjälp...
Har köpt ett skönt fodral och beställt en Itrip... vad är nästa pryl man inte kan leva utan, några tips?

Sätt iPoden i din egen dator, stäng av autosynkning, det gör du på iPod inställningar högerklicka på iPoden.

Sen är det bara att gå till din andra dator där du har din andra musik och föra över manuellt, välj låtar och drag till podden.

när du kommer hem så kan du inte bara dra in dem i iTunes (apple har spärrat denna funktion efter på tryckningar från musikindustrin) utan du måste lägg ain dem från iPoden manuellet till hårddisken på din dator och sen importera dem i iTunes. Detta kan du enklast göra ghenom att visa dolda filer (om du har XP) eller använda dig av iPoddownload (Mac OSX men då fungerar det i för sig att bara dra låtarna till biblioteket från ipoden)

Mvh Olof Wahlberg, och om jag inte sagt det innan...välkommen hit!

p.s. detta har diskuterats i flera andra trådar och det finns ett toppen söksystem på detta forumet d.s.

1
Bevaka tråden