Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irritationsmoment?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-11-16 22:01

Har ägt min fina blåa mini nu i ca två månader och har insett att jag retar mig på två saker:

1. Batteritiden - har nog aldrig fått min att gå i åtta timmar (kör utan eq) någon gång! Typ fyra timmar känns mer realistiskt.
2. Att man måste synka med datorn för att radera en låt man totaltröttnat på! Hur mycket enklare hade det inte varit att kunna radera direkt på ipoden!!

Vad tycker ni andra? Har jag rätt - är dessa två punkter de enskilt sämsta sakerna med minin?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 22:14
Ursprungligen av Fexe:

Har ägt min fina blåa mini nu i ca två månader och har insett att jag retar mig på två saker:

1. Batteritiden - har nog aldrig fått min att gå i åtta timmar (kör utan eq) någon gång! Typ fyra timmar känns mer realistiskt.
2. Att man måste synka med datorn för att radera en låt man totaltröttnat på! Hur mycket enklare hade det inte varit att kunna radera direkt på ipoden!!

Vad tycker ni andra? Har jag rätt - är dessa två punkter de enskilt sämsta sakerna med minin?

1:an kan du väl fixa till. Du bara slår av ljuset och inte byter låt lika ofta. Det säger ju nämligen upp till. Alltså 8 timmar om du låter den vara och den spelar.

Nummer 2 ser jag inte som ett problem. För ska du ta bort en låt vill du troligtvis lägga in nya så det blir inget stort problem

//C

Gör EQ någon skillnad på batteritiden?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-16 22:37
Ursprungligen av Kristjan:

Gör EQ någon skillnad på batteritiden?

ja. den förkortas.

//C

Åhfan... Mysko.

  • Medlem
  • 2004-11-17 07:30
Ursprungligen av Kristjan:

Åhfan... Mysko.

Nej, inte alls. Processorna i iPoden får arbeta mer med EQ på = kräver mer ström.

Självklart vill man ju ta bort en låt man tröttnat på utan att lägga till en. Tycker det är en otroligt dålig grej på ipod att jag inte kan ta delete.

kan man föresten skapa nya playlists i ipoden medan man lyssnar eller måste man göra det i itunes?? jag har råkat föra över alla mina låtar till båda mina playlists och nu vill jag ta bort dem från ena och ta in de jag vill lyssna på..... hjälp! är ipoden verkligen såååå dålig att man inte kan göra dessa lätta inställningar??

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-17 14:56
Ursprungligen av sofian:

Självklart vill man ju ta bort en låt man tröttnat på utan att lägga till en. Tycker det är en otroligt dålig grej på ipod att jag inte kan ta delete.

kan man föresten skapa nya playlists i ipoden medan man lyssnar eller måste man göra det i itunes?? jag har råkat föra över alla mina låtar till båda mina playlists och nu vill jag ta bort dem från ena och ta in de jag vill lyssna på..... hjälp! är ipoden verkligen såååå dålig att man inte kan göra dessa lätta inställningar??

Läs igenom ditt inlägg och tänk efter om du tycker att det är begripligt överhuvudtaget, särskilt det markerade stycket.

För att svara på dina frågor (de jag förstod i alla fall):

- Ja! Beroende på vilken modell du har så går det att skapa spellistor direkt i iPoden. Fungerar på 3G och framåt, inklusive iPod mini.

- Nej! iPoden är inte såååå dålig. Det gäller bara att lära sig hantera iTunes korrekt. Vilket INTE är så svårt som vissa på det här forumet vill påskina.
Läs på lite och klicka runt bland inställningar så lär man sig snart. Även en enkell sökning på forumet kan vara till nytta.

Jag håller med, att försvara den totala bristen på möjligheter att redigera innehållet på hårddisken tycker jag är tramsigt. det är det sämsta med iPoden och det bör fixas.
sofian, hur menar du? för över dina playlists till mediabiblioteket eller vad det nu kallas i iTunes så ska det nog gå bra. det är enklast och effektivast.
Det finns on-the-go playlists, läs om dem i instruktionsboken.

Ursprungligen av Legoland:

Jag håller med, att försvara den totala bristen på möjligheter att redigera innehållet på hårddisken tycker jag är tramsigt. det är det sämsta med iPoden och det bör fixas.
sofian, hur menar du? för över dina playlists till mediabiblioteket eller vad det nu kallas i iTunes så ska det nog gå bra. det är enklast och effektivast.
Det finns on-the-go playlists, läs om dem i instruktionsboken.

Fast jag skulle gärna vilja fixa mina playlists från ipoden och inte genom itunes. Om jag liksom kan göra en ny i ipoden utan att gå via dator? och kan jag ta bort låtar från min playlist i ipoden och lägga in dem igen, har nämligen råkat få med alla låtar i båda playlistorna och det är inte vad jag vill ha direkt...

1
Bevaka tråden