Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes fråga

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltid undrat om det finns nån funktion som gör att iTunes automatiskt uppdaterar biblioteket om jag har lagt in en ny låt i min iTunesmapp. Det är sjuukt jobbigt att hela tiden lägga till nya låtar.

Nä det finns ingen sådan funktion, lösningen blir istället att så fort du vill lägga till en låt så dra den till iTunes fönstret! så läggs den till....vill du att iTunes ska hålla reda på dina låtar så ställer du in det under "inställningar" ->"avancerat".

Då slipper man ens bry sig om filerna...skönt va

Mvh Olof Wahlberg

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 09:41
Ursprungligen av pelle.f:

Jag har alltid undrat om det finns nån funktion som gör att iTunes automatiskt uppdaterar biblioteket om jag har lagt in en ny låt i min iTunesmapp. Det är sjuukt jobbigt att hela tiden lägga till nya låtar.

Det funkar redan på det sättet. Fast tvärtom (om du aktiverat funktionen att iTunes ska hantera ditt bibliotek förstås). iTunes uppdaterar biblioteket alltså, biblioteket uppdaterar inte iTunes.
Jag fattar vad du menar och håller med om att det skulle kunna vara bekvämt, men tänk på att iTunes använder id3-taggarna för att strukturera upp så att det blir överblickbart. Vad händer då om du skulle dra in ett gäng låtar utan id3-tagg i bibloteksmappen?
Jo, det skulle bli en enda röra och den fina biblioteksstrukturen skulle gå om intet.

Jag använder iTunes till all min musikhantering. Rippning, sortering, lyssning... oslagbart. Fattar inte varför en del fortfarande envisas med att vilja använda andra program.

1
Bevaka tråden