Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod mini + kyla

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-03 11:16

Det verkar som Apple har snålt fett när dom köpte in plasten till lurarna, den blir ju stenhård i kyla typ som okokt spaggeti..

  • Medlem
  • 2005-03-03 12:22

hade den i i min jeans ficka idag (var ca -24) märkte att displayen blev lite segare men annars fungerade skiten helt normalt....

:E

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 14:39
Ursprungligen av fati:

hade den i i min jeans ficka idag (var ca -24) märkte att displayen blev lite segare men annars fungerade skiten helt normalt....

:E

-24?? Var bor du någonstans?

  • Medlem
  • 2005-03-04 09:59
Ursprungligen av Seoulenite:

-24?? Var bor du någonstans?

göteborg var ute med min hund på kvällen, bor nära en älv så det blir ruskigt kallt

  • Medlem
  • 2005-03-04 14:22

jag vet inte om det nu e för kylan men min ipod har slutat funka när jag la mig i sängen igår kväll så ställde jag in viloläget på 30 min och så hade jag fönstret öppet när jag sov och på morgonen så gick det inte att starta ipoden, det var -25 C den natten

Ursprungligen av zenci:

På morgonen så gick det inte att starta iPoden

Batteriet kanske tog slut.

Mina lurar blir också stela som spagetta ganska komiskt faktis. Var ute å gick med slaggen utanför jackar plötsligt hänger kabeln inte utan den står rätt ut :).

Man bör vara medveten om att kyla och temperatur inte är samma sak. En ipod som varit ute har samma temperatur som din jacka som varit ute, men pga dess metallhölje förmedlas värmen (dvs bristen på den) snabbare via metallhöljet än jackan, och upplevs därmed som kallare. Går den f.ö. sönder av användning i nordiskt klimat torde den gå att reklamera..

  • Medlem
  • 2005-03-06 22:31

Har iPoden använts ute i kylan eller legat i en inte alltför välisolerad jackficka så mår den bäst av att stoppas i en försluten plastpåse innan man går in. Har den legat i jackan så låt den ligga där ett tag så värms den upp långsamt o fint. Detta brukar funka fint med kameror och övrig elektronik också. Det viktiga är att man inte tar in den rakt av från tex -5°C till +20°, då bildas ju en massa otäck kondens som inte elektroniken mår så bra av.

//jns

  • Medlem
  • 2005-03-07 20:35
Ursprungligen av jns:

Har iPoden använts ute i kylan eller legat i en inte alltför välisolerad jackficka så mår den bäst av att stoppas i en försluten plastpåse innan man går in. Har den legat i jackan så låt den ligga där ett tag så värms den upp långsamt o fint. Detta brukar funka fint med kameror och övrig elektronik också. Det viktiga är att man inte tar in den rakt av från tex -5°C till +20°, då bildas ju en massa otäck kondens som inte elektroniken mår så bra av.

//jns

bra tips!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 08:30
Ursprungligen av zenci:

när jag la mig i sängen igår kväll så hade jag fönstret öppet när jag sov och på morgonen så gick det inte att starta ipoden, det var -25 C den natten

Det mest märkliga med detta är väl inte att iPoden inte vaknade utan att DU vaknade efter en natt med öppet fönster med -25? Hallå, sov med fönstret stängt i fortsättningen så vi någon gång kan stänga av Barsebäck.

Hur Var det med hörlurarsladden då? Blir den stel?
G

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-03 14:11
Ursprungligen av gabforce:

Hur Var det med hörlurarsladden då? Blir den stel?
G

Har exakt samma problem, även alla kompisar med iPods har det oxå

VA?!?!?!? BLIR DIN iPOD KALL NÄR DU HAR DEN UTOMHUS I MINUSGRADER...D E JU SJUKT!:S

Själv blir min asvarm..:O

Bevaka tråden