Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

låtar finns men spelas ej

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-11-22 11:59

[B]Jag har vid flertal tillfällen kopierat låtar som fungerar i Itunes till min Ipod.
när sedan väljer det albumet så bläddrar bara låtarna förbi utan att man hör ngt.
De tar upp plats men går ej att spela

ngn som har samma problem eller en lösning.

B]

Jag har samma låtar på några få låtar.
Lite hjälp vore faktiskt ganska bra.

• Medlem
  • 2004-11-22 16:28

Samma här, brukar hjälpa att ta bort dem och lägga in dem igen. Men det är hur jobbigt som helst att göra så vareviga gång, vore lättare om det fixades!

• Medlem
  • Värmdö
  • 2004-11-22 16:38

men det verkar ju jätte jobbigt...

att man skall behöva lägga in dem igen.....
måste fixa ngt trix......

Går de att spela i iTunes??

• Medlem
  • 2004-11-22 18:16
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Går de att spela i iTunes??

Vet inte hur det är med dem, men för mig går det. Kanske någon låt i iTunes hoppas över då och då, men inget jag märker då jag inte använder det annat än att föra över låtar.
Problemet i podden är ju mindre störigt egentligen. Jag har Blandning på, så jag märker inte om en låt hoppas över...

• Medlem
  • Värmdö
  • 2004-11-23 11:26
Ursprungligen av 8fps:

Vet inte hur det är med dem, men för mig går det. Kanske någon låt i iTunes hoppas över då och då, men inget jag märker då jag inte använder det annat än att föra över låtar.
Problemet i podden är ju mindre störigt egentligen. Jag har Blandning på, så jag märker inte om en låt hoppas över...

men om du tänkt lyssna på en viss artist och ett visst album är det otroligt irriterande om det bara fladdrar förbi...

• Oregistrerad
  • 2004-11-23 19:31

kan låtarna vara i ett format som iPod inte stödjer?

Eller så kan det vara så att de är dåligt kodade eller fått fel på sig, detta hände för mig en gång det var bara att rippa om skivan igen så löste det sig.

Men annars är det nog som usemac säger, att de är i ett format som iPoden inte stöder, men då ska man få upp varningar om det vid överföringen (tror jag)

Mvh Olof Wahlberg

• Medlem
  • Värmdö
  • 2004-11-24 12:36

Tack för alla svar

Tack för alla svar jag fick. Jag raderade dem från både podden samt Itunes och gjorde om allt från början.
Då fungerade allt som det skall.
Jag började förra gången med att lägga upp dem i en spellista i itunes och sedan trolla över dem till podden.... men det blev knas.

Tack än en gång! :rolleyes:

• Medlem
  • 2004-11-24 12:43
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Eller så kan det vara så att de är dåligt kodade eller fått fel på sig, detta hände för mig en gång det var bara att rippa om skivan igen så löste det sig.

Men annars är det nog som usemac säger, att de är i ett format som iPoden inte stöder, men då ska man få upp varningar om det vid överföringen (tror jag)

Mvh Olof Wahlberg

Det är det som är det konstiga, ett sånt fel skulle jag acceptera. Det är egenhändigt kodade låtar i mp3-format och 192kbp/s. Men visst skulle det kunna vara ett fel på låten ändå? Jorå, men hur kommer det sig att andra låtar kodade likadant från samma skiva med samma program fungerar.
Men det mest mystiska är väl att de fungerar då och då... Så, hoppas det uppdateras i en ny firmware.

1
Bevaka tråden