Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod dock och volym???

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 18:32

Köpte idag en docka till min 20GB G4 och trodde jag skulle slippa problemet med att höja volymen till nära max på både ipod och förstärkare för att få bra ljud i stereon.

Till min stora förvåning måste jag fortfarande höja volymen på stereon avsevärt mycket jämfört om jag lyssnar på CD skivor. VARFÖR DETTA PROBLEM??? Alla låtar jag lagt in i ipoden är i 128kbit AAC format.

Jag har en USA köpt ipod så det där med att hacka volymbegränsning har jag bortsett från eftersom jag läst om det här i forumet.

Tacksam för svar

/M

  • Medlem
  • 2004-11-24 14:33

När jag kör från dockan till stereon via AUX-ingången räcker det med ungefär samma volym som när jag spelar CD. Volymen på podden brukar jag sätta på noll...

Har du fler ingångar på din stereo som du kan testa med? Kass sladd mellan docka och stereo?
Jag bara gissar här, det funkar fint för mig...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 14:41
Ursprungligen av seal:

Köpte idag en docka till min 20GB G4 och trodde jag skulle slippa problemet med att höja volymen till nära max på både ipod och förstärkare för att få bra ljud i stereon.

Till min stora förvåning måste jag fortfarande höja volymen på stereon avsevärt mycket jämfört om jag lyssnar på CD skivor. VARFÖR DETTA PROBLEM??? Alla låtar jag lagt in i ipoden är i 128kbit AAC format.

Jag har en USA köpt ipod så det där med att hacka volymbegränsning har jag bortsett från eftersom jag läst om det här i forumet.

Tacksam för svar

/M

jag är bara nyfiken. exakt vad har man en dockplastgrej till?

har verkligen förstått vitsen förutom en extra utgift ekonomiskt sett.
jag laddar med vanlig sladd, och drar ut perfekt ljud till stereon genom poddens ljudutgång till stereons AUX

Ursprungligen av erik:

jag är bara nyfiken. exakt vad har man en dockplastgrej till?

har verkligen förstått vitsen förutom en extra utgift ekonomiskt sett.
jag laddar med vanlig sladd, och drar ut perfekt ljud till stereon genom poddens ljudutgång till stereons AUX

det finns inget EXTRA användningsområde utan den är endast till för att det ska vara lite bekvämare och snyggare.
SÅ nu kan du sluta tjata om den.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 15:44
Ursprungligen av skummis:

det finns inget EXTRA användningsområde utan den är endast till för att det ska vara lite bekvämare och snyggare.
SÅ nu kan du sluta tjata om den.

sluta tjata om den?
haha.

Dockprob

Köpte oxå en dock av bara farten, liksom... Först använde jag hörlursuttaget å sen in i stereons aux. Doh! :rolleyes:

Blev liksom ingen kräm plus att man kunde justera ljudet med iPoden oxå.

När jag upptäckte LineOut på baksidan blev det annat ljud i skällan , nästan för bra...
Här finns en viss risk att högtalarna ryker om min klåfingrige son får tag på volymratten.

Inte mkt till hjälp kanske men se det som en tröst ändå. Vi finns här för dig om du behöver nån att prata med.

"En gång, ingen gång. Två gånger, en gång för mycket"

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 19:35
Ursprungligen av SixtenStolpskott:

Köpte oxå en dock av bara farten, liksom... Först använde jag hörlursuttaget å sen in i stereons aux. Doh! :rolleyes:

Blev liksom ingen kräm plus att man kunde justera ljudet med iPoden oxå.

konstigt... har du inte kört goPod och stängt av volymlåset?
själv kör jag full volym på iPoden, och sen bara fjuttvolym på stereon för att få kräm :>

jag använder endast min ipod portabel så fråga inte mig.

  • Medlem
  • 2004-11-25 10:34
Ursprungligen av Fatale:

jag använder endast min ipod portabel så fråga inte mig.

ok, då gör jag inte det

Ursprungligen av Fatale:

jag använder endast min ipod portabel så fråga inte mig.

Det har ingen gjort heller - ju

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-25 13:57
Ursprungligen av Fatale:

jag använder endast min ipod portabel så fråga inte mig.

jag känner att jag gärna skulle vilja fråga dig...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-11-25 15:44

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

tror vi fått fram ett svar på frågan nu.....

Ursprungligen av Goatsy:

tror vi fått fram ett svar på frågan nu.....

Har vi verkligen det?

Ska man ha på max på Ipoden och fjutta på stereon,
eller ska man stänga av ljudet på Ipoden och kräma på stereon?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-11-25 18:59

Om man kör på hörlursuttaget är min erfarenhet att man skalll ställa volymen någonstans på medel, men om man kör på line-out från dockan så spelar det ingen rolll vilken volym man har inställd på iPoden.

1
Bevaka tråden