Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kopierar låtar automatiskt.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag äntligen fått min efterlängtade iPod.
Det är en 20 gigsare med de nya knapparna.

Så jag skyndade mig att koppla in den i min dator (PC om det spelar roll). Och börjar fippla med iTunes, jag fick in alla låtar från mitt library in i iPoden men sedan när jag kollade in i libraryt några minuter senare, då har alla låtar i hela mitt library blivit kopierade automatiskt. Så nu ligger det två exemplar av varje låt där.

Hur har edt blivit såhär? Hur fixar jag så att det bara blir ett exemplar av varje låt?

Tack för att ni tagit er tid att läsa och tack på förhand för alla fina svar.

/Felix

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 01:13
Ursprungligen av fexnix:

Nu har jag äntligen fått min efterlängtade iPod.
Det är en 20 gigsare med de nya knapparna.

Så jag skyndade mig att koppla in den i min dator (PC om det spelar roll). Och börjar fippla med iTunes, jag fick in alla låtar från mitt library in i iPoden men sedan när jag kollade in i libraryt några minuter senare, då har alla låtar i hela mitt library blivit kopierade automatiskt. Så nu ligger det två exemplar av varje låt där.

Hur har edt blivit såhär? Hur fixar jag så att det bara blir ett exemplar av varje låt?

Tack för att ni tagit er tid att läsa och tack på förhand för alla fina svar.

/Felix

kan det vara så att du i iTunes lagt till musik genom "lägg till katalog" (el dyl) istället för "lägg till fil"?
skulle kunna tänka mig, om man lägger till katalogvis, att den både lägger till mp3orna i fråga, samt desamma igen (kopiorna) eftersom det är ganska vanligt att playlists på resp albums låtar läggs in i katalogen.

det första som slog mig i alla fall.

Ursprungligen av erik:

kan det vara så att du i iTunes lagt till musik genom "lägg till katalog" (el dyl) istället för "lägg till fil"?
skulle kunna tänka mig, om man lägger till katalogvis, att den både lägger till mp3orna i fråga, samt desamma igen (kopiorna) eftersom det är ganska vanligt att playlists på resp albums låtar läggs in i katalogen.

det första som slog mig i alla fall.

Ja kanske. Men hur fixar jag så att det blir en av varje låt igen då?

Felix

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 16:15
Ursprungligen av fexnix:

Ja kanske. Men hur fixar jag så att det blir en av varje låt igen då?

Felix

jag skulle nog testa att ta bort iTunes-libraryt som representerar låtarna på disken, sen ta lägg till fil, och där lägga till antingen alla mp3:orna i mappen eller playlistfilen.
vet inte om jag förstått problemet rätt från början, men hoppas att det löser sig

Jag tror inte jag har förstått svaret.
problemet är att alla låtar som ligger i mitt Library i iTunes finns det två av.
Låtarna är inte dubbla på min dator, det är bara att de har på något automatiskt vis dubblerat sig själva.

Förstår någon nu?

Felix

Ursprungligen av fexnix:

Jag tror inte jag har förstått svaret.
problemet är att alla låtar som ligger i mitt Library i iTunes finns det två av.
Låtarna är inte dubbla på min dator, det är bara att de har på något automatiskt vis dubblerat sig själva.

Förstår någon nu?

Felix

vi förstod innan också
Som dom sagt tidigare. Anledningen att du fått dubletter är för att du har PLAYLISTfiler inuti dina mappar. (slutar på .m3u oftast). Om du har lagt in hela mappar så förljer denna fil med och lägger in alla låtarna en gång till = du får två av varje låt.
Lösning:
du tar bort allt och lägger in dom igen UTAN playlistfilen. Eller så kan du testa att i itunes gå in på "edit -> show duplicates" och tabort dom eller nått... tror den funktionen kom i itunes 4.7 men ja kan ha fel. Va tusan de heter på svenska får du lista ut själv för jag kör engelsk OS.
Allt är solklart nu hoppas jag :rolleyes:

1
Bevaka tråden