Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarproblem..

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis anslutit min helt nya ipod till en pc där itunes redan är installerat. Nu står det "Koppla inte ifrån" på displayen. Har gjort så i minst en kvart.
Tips på utvägar någon?

• Medlem
  • 2004-11-25 13:35
Ursprungligen av blound:

Har precis anslutit min helt nya ipod till en pc där itunes redan är installerat. Nu står det "Koppla inte ifrån" på displayen. Har gjort så i minst en kvart.
Tips på utvägar någon?

Kanske bäst att installera om itunes

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-25 13:56
Ursprungligen av blound:

Tips på utvägar någon?

utgår från att du gjort detta, men frågar ändå - har du installerat iPoden?
formaterat och så...

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-26 09:20

Det står så på iPoden när den är inkopplad till datorn.
Du måste "mata ut" den, sen kommer det stå "Ok att koppla ifrån" på displayen.

Har aldrig använt iPod på en Windowsdator, men jag förutsätter att det fungerar på samma sätt som på Mac... Klicka på "eject"-symbolen bredvid iPoden i källistan i iTunes.

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-26 12:16

oj, var frågan/svaret så enkelt?
undrar varför det är så ovanligt med manualläsare när man köpt en ny produkt

jag upplever samma sak. jag har "installerat" den och hittar den i utforskaren - men ipod'en dyker inte upp i iTunes och det strå "do not disconnect" :rolleyes:

windows på jobbet...

kom senare på att jag faktiskt inte installerat den.. pinsamt men jag var helt enkelt för het på gröten.
nu fungerar den fantastiskt!

ja - nu fungerar min också - omstart av windows

klassiker

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-26 13:29

tänk om alla problem var så lätta att lösa

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-27 15:09
Ursprungligen av erik:

tänk om alla problem var så lätta att lösa

Hahaha!

Om ni hade haf Mac så hade det inte ens varit något problem att tala om från början!

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-27 15:28
Ursprungligen av jimmy.r:

Hahaha!

Om ni hade haf Mac så hade det inte ens varit något problem att tala om från början!

kan ju upplysa dig om att en oinstallerad och oformaterad iPod i windows även lär vara det i OSx

Ursprungligen av erik:

kan ju upplysa dig om att en oinstallerad och oformaterad iPod i windows även lär vara det i OSx

Sen att Macen (om jag inte minns fel) redan har alla program som behövs för att använda en iPod installerade från början, är ju helt irrelevant, eller?

Ursprungligen av erik:

Icke. Alla iPod kommer formatterade för Mac. De som använder Windows måste formattera om den med den medföljande programmen på CDn EFTER det att de installerat programvaran på sin Windowsmaskin. Det gäller att läsa manualen om man kör Windows. Majoriteten av alla igångkörningsproblem handlar om RTFM.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-27 23:13
Ursprungligen av leonardo:

Icke. Alla iPod kommer formatterade för Mac. De som använder Windows måste formattera om den med den medföljande programmen på CDn EFTER det att de installerat programvaran på sin Windowsmaskin. Det gäller att läsa manualen om man kör Windows. Majoriteten av alla igångkörningsproblem handlar om RTFM.

Så du menar att jag fick min iPod konfigurerad för Mac?
Hur formaterar man om den till Windows då? Det kommer ju bara upp ett meddelande där det står att programvaran för iPod är inte rätt installerad. Installera om iTunes så installeras programvaran för iPod. Det har jag gjort 3-4 ggr.. Kan du förklara lite mer hur man ska formatera den så att den går att använda för Windows?

Ursprungligen av dayweed:

Så du menar att jag fick min iPod konfigurerad för Mac?
Hur formaterar man om den till Windows då? Det kommer ju bara upp ett meddelande där det står att programvaran för iPod är inte rätt installerad. Installera om iTunes så installeras programvaran för iPod. Det har jag gjort 3-4 ggr.. Kan du förklara lite mer hur man ska formatera den så att den går att använda för Windows?

Vad står det i manualen?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2004-11-27 20:27

Jag har också lite problem med det där. "Koppla inte ifrån" står det bara hela tiden.
Sen så när den ansluter till iTunes så står det bara att programvaran som ska kommunicera med iPod är inte rätt installerad. Installera om iTunes. Och det har jag gjort flera gånger.
Sen det där med "eject" , Jag har tryckt där men det är ju bara för bildgalleri..eller något med bild i alla fall.. Hrm. Jag kan ju inte överföra låtar, den där rutan kommer ju bara upp.

Alltså; det installeras ett Ipod-formateringsprogram i Windowsdatorn, kolla programmen. Det programmet ska du sedan starta för att omformatera Ipoden till Windowsformat, SEN kan du börja använda Ipoden BÅDE för Windowsdatorer och Mac-datorer. Och förmodligen andra pc-maskiner också.

1
Bevaka tråden