Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra ordning bland mp3or...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

okej, det här kan bli långt. men jag försöker gör det så kortfattat som möjligt.

jag har beställt min iPod för 4 dagar sedan. och nu vill jag nu orda upp min musiksamling tills jag får ipoden. för jag vill verkligen ha "super-duper" ordning på mina mp3or i ipoden. har cirka 15gb med musik som är hela album, sen ungefär 5gb med blandade mp3or.

jag skulle ju kunna göra så att jag bara lägger in mina album i ipoden, då blir det ju enkelt. men det finns ju massa musik som inte tillhör något album men som jag ändå vill ha på ipoden.

hur gör jag? sen vill jag ju att låtarna i ett album ska hamna i rätt ordning i ipoden (som dom ska ligga på skivan alltså, inte efter bokstavsordning).

alla mina mp3or har ju lite störiga och långa namn också, hur blir det i ipoden?

nu vart det kanske mycket på en gång, men tipsa mig (och säkert andra)!
hur ska jag göra och vilka program behöver jag?

tack på förhand!
/längtar...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-26 13:07

Använd iTunes, som du ändå kommer att behöva för att föra över musiken till iPoden. Alla dina problem löser sig med iTunes - det enda program du behöver, som jag ser det.

Ursprungligen av Ronta:

Använd iTunes, som du ändå kommer att behöva för att föra över musiken till iPoden. Alla dina problem löser sig med iTunes - det enda program du behöver, som jag ser det.

men då blir ju en massa fält tomma, och stavningen är fel och liknanade. störande!

Ehh, fattar vad du menar.

Använder ett progg som heter "MediaMonkey" för att få ordning på taggarna och sen WinAmp för att få in låtarna i Ipoden. Visst kan du använda iTunes men om man som jag redan använder Winamp finns det ju ingen anledning att använda iTunes, som i mitt tycke är ett ganska stort och klumpigt program. Buggar lite för mig oxå men andra kanske haft bättre tur?

Som jag fattat det så hamnar låtarna i iPoden som du hade dem i iTunes. Dvs. om låtarna inte ligger i låtnummerordning så blir det lite galet när du väljer t.ex. "album".

P.S Du behöver en plug-in till Winamp för att det skall fungera.

Good luck!

Ursprungligen av lasse j-loo:

hur gör jag? sen vill jag ju att låtarna i ett album ska hamna i rätt ordning i ipoden (som dom ska ligga på skivan alltså, inte efter bokstavsordning).

Rippa om med funktionen "Skapa låtnamn med spårnummer" ikryssad.

  • Medlem
  • 2004-11-26 14:38

För att få låtarna i ordning fyll i spårnummer och sen kan du ha listan att sortera på Artist eller Album i iTunes det blir rätt även i podden. De tomma fälten får man nog leva med, de stör inte så mycket i podden och om man står sig på dem i iTunes kan man ju alltid låta bli att visa dem...

  • Medlem
  • 2004-11-26 17:54

Den siste av orginalmedlemmarna - Steve Gedikian - från Nullsoft slutade nyligen och utvecklingen av Winamp är nedlagd. En positiv sak med det är att Steve Gedikian fick jobb på Apple, i iTunes-teamet. Jag vet inte vad han får för uppgifter men det kan kanske leda till att iTunes för windows speedas upp lite.

Ursprungligen av SV O:

Den siste av orginalmedlemmarna - Steve Gedikian - från Nullsoft slutade nyligen och utvecklingen av Winamp är nedlagd. En positiv sak med det är att Steve Gedikian fick jobb på Apple, i iTunes-teamet. Jag vet inte vad han får för uppgifter men det kan kanske leda till att iTunes för windows speedas upp lite.

Intressant information. Hade jag ingen aaaning om.

Thx.

ääh.fixa bara allt i itunes.

Ursprungligen av lasse j-loo:

okej, det här kan bli långt. men jag försöker gör det så kortfattat som möjligt.

jag har beställt min iPod för 4 dagar sedan. och nu vill jag nu orda upp min musiksamling tills jag får ipoden. för jag vill verkligen ha "super-duper" ordning på mina mp3or i ipoden. har cirka 15gb med musik som är hela album, sen ungefär 5gb med blandade mp3or.

jag skulle ju kunna göra så att jag bara lägger in mina album i ipoden, då blir det ju enkelt. men det finns ju massa musik som inte tillhör något album men som jag ändå vill ha på ipoden.

hur gör jag? sen vill jag ju att låtarna i ett album ska hamna i rätt ordning i ipoden (som dom ska ligga på skivan alltså, inte efter bokstavsordning).

alla mina mp3or har ju lite störiga och långa namn också, hur blir det i ipoden?

nu vart det kanske mycket på en gång, men tipsa mig (och säkert andra)!
hur ska jag göra och vilka program behöver jag?

tack på förhand!
/längtar...

Ephpod funkar fint.. enkelt ändra typ "genre" på en massa album på en o samma gång.. jag ville åxå ha fett med ordning.. en efter att iTunes fixat så hade jag ca 20+ olika genres... vissa som jag inte riktigt ens visste vad det var... men med detta prg fixade jag det med 2 klick på musen! STARKT REKOMENDERAT

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-02 13:22

Jag har gjort så med mina blandade låtar som inte ligger i något helt album att jag har satt "Misc" som album på alla dessa så kan jag bara välja det albumet och få alla dessa låtar i en playlist

1
Bevaka tråden