Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några intressanta kommentarer från ipod lounge

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-11-28 13:16

Jag läste några intressanta kommentarer till en artikel där Steve Jobs klappade sig själv på axeln för iPodens försäljningsframgångar.

"the iPod doesn't have a tuner because all the HOT songs that play on the radio are the same ones that are HOT sellers on iTMS. Apple would rather get a buck off you than let you have a feature that most other manufacturers are beginning to introduce to their line.

iPod is great, but unless it adapts it ain't here to stay."

"other manufacturers are working their a** off trying to surpass ipod. Apple on the other hand should do better (upgrade firmware and etc.) than just celebrating its previous success."

Jag håller med vad sägs om i de två citaten ovan. I stället för att sitta och mysa i sin framgång och spotta ut triviala tillbehör och prata om en "livsstil" man skapat bör man istället sattsa på att förbättra sin produkt. Visst, iPoden är bra, men den är inte så fantastisk som Apple själva, och en hel del av iPod communityn, påstår. Det är trotts allt enbart en mp3spelare vi pratar om, inte warp drive.

[QUOTE="Smirf"]Jag läste några intressanta...QUOTE]

Intressant. Och jag som trodde iPoden saknade radio av tekniska skäl... (För hur @$@# ska de få in en i minin?) Är det nån mer än jag som saknar radio för att kunna lyssna på nyheter, sporten (om det är OS-final typ) och debattprogram på P1? Varför inte "Sommar" på en varm strand..? Musiken som finns i min iPod har jag ju valt själv och den spelas väldigt sällan i radio.

För övrigt håller jag med dig ang. produktutvecklingen. Men än så länge är det väl ingen som ens är i närheten av att upprepa Ipodens framgångar.

Hoppas de konkurrerar sig blodiga så att vi lugnt å stilla kan välja det bästa alternativet

1
Bevaka tråden