Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spellista

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har under vecka fått en ipod mini och den är hur tyff som helst.
Men jag har en fråga angående programmet itunes....och ipod.....
Kan man inte lägga in en egen mapp i ipod....jag menar om man bara vill ha en mapp till för att lyssna på när man tränar. man lägger in alla musik som man vill ha den där och flyttar till ipod. går det att göra så eller klarar inte ipoden det

Ursprungligen av denito:

Hej
Har under vecka fått en ipod mini och den är hur tyff som helst.
Men jag har en fråga angående programmet itunes....och ipod.....
Kan man inte lägga in en egen mapp i ipod....jag menar om man bara vill ha en mapp till för att lyssna på när man tränar. man lägger in alla musik som man vill ha den där och flyttar till ipod. går det att göra så eller klarar inte ipoden det

ipoden använder inte ett sånt mappsystem. det du istället gör är att du skapar en spellista i itunes som du sedan för över när du syncar ipoden. när du gjort det så kommer du att hitta din spellista på ipoden och kan spela upp den när du tränar.

Ursprungligen av skummis:

ipoden använder inte ett sånt mappsystem. det du istället gör är att du skapar en spellista i itunes som du sedan för över när du syncar ipoden. när du gjort det så kommer du att hitta din spellista på ipoden och kan spela upp den när du tränar.

yo men jag får de i ipoden men de finns på olika ställen. jag vill ha dem på ett o samma ställe så att jag inte behöver göra nått för utom att spela upp just den mappen.

Ursprungligen av denito:

yo men jag får de i ipoden men de finns på olika ställen. jag vill ha dem på ett o samma ställe så att jag inte behöver göra nått för utom att spela upp just den mappen.

hehe... du missförstår.
välj att göra en NY spellista i itunes... där lägger du dina träningslåtar. låtarna kommer fortfarande att ligga kvar i "arkivet" men typ genvägar kommer att ligga i den nya spellistan. och när du väljer att spela den nya listan så spelar den BARA de låtarna du valt ska ligga i just din träningsspellista.

Ursprungligen av skummis:

hehe... du missförstår.
välj att göra en NY spellista i itunes... där lägger du dina träningslåtar. låtarna kommer fortfarande att ligga kvar i "arkivet" men typ genvägar kommer att ligga i den nya spellistan. och när du väljer att spela den nya listan så spelar den BARA de låtarna du valt ska ligga i just din träningsspellista.

yo men jag fatar inget ändå.
Jag kan skapa en lista i itunes men får inte med den i ipod. det finns ingen ny lista i ipdenn.

Ursprungligen av denito:

yo men jag fatar inget ändå.
Jag kan skapa en lista i itunes men får inte med den i ipod. det finns ingen ny lista i ipdenn.

Jippiiiiii nu funkar det...........hade av aktiverat spellistan nu är den igång och den funkar hur bra som helst...........tack för hjälpen.........fan vad bra nu är det fixat

  • Medlem
  • 2004-12-02 21:48

Det är inte nödvändigt att skapa någon spellista i iTunes. Man kan skapa en spellista direkt i iPoden och dra in dom låtar man vill ha där antingen från iTunes eller direkt från nån mapp på hårddisken.

man kan också göra "on the go" playslists direkt på iPoden. Lite jobbigt men ett alternativ när man inte har en dator.

1
Bevaka tråden