- thistle
- Medlem ●
fan jag vill inte vara besviken men jag är nog det.
men hur ljudet blir beror väldigt mycket på hur dom sitter har jag märkt. Men jag hade förväntat mig en mycket tydligare bas och mer balanserat ljud (nu suger jag på att beskriva en ljudbild i tekniska termer men det är något jag saknar helt enkelt)
jag fick dom i julklapp så kan tyvärr inte informera om köpställe och pris och så.
dom stänger ut allt annat ljud i princip iaf, inte helt men dom sitter helt ok, sitter ju inte lika bra som vanliga snäckor men klart godkänt. Jag trodde dom skulle ramla ut mycket lättare men det gör dom inte.
asså, detta kanske e lite offtopic men jag kan inte få in dessa i mina öron :S, kan jag få in ett par shure e2c då?(är mycket sugen på dem annars), har ingenstanns jag kan testa shuren heller =P, Små örad kanske Gotta know
nä tror inte heller dom finns i vitt...
NilSen> dom var köpta på AudioVideo i malmö nära lilla torg kommer inte riktigt ihåg vad affären heter men det är där mellan Svanströms och Folk å Rock.
Men dom skickade faktiskt tillbaka även sitt andra ex till Sony efter min klagan.
Sen har jag sett dom på Expert till Hötorget senast igår, vilket antagligen är en aning närmre då.
Men alltså jag vill absolut inte rekomendera MDR-EX51, lägg på två hundringar och du har ER 6 som ligger i en helt annan klass...
2 hundringar ? på hemsidan står det attt dom kostar $139 o det e väl ändå inte 2 hundringar ?
Ex51 finns i vitt. Jag måste anmärka på det ni säger... Jag tycker dessa lurar har en kraftfull bas, det är bara det att den låter uppblåst, loudness liksom.
Det är inte hi-fi, men i bland de billigare lurarna är de definitivt i toppen.
Antagligen att du betalar med kort och sen får paketet hemlevererat av en budfirma...
Jag har problem med att få propparna att passa i mina öron. jag har provat med alla storlekar, men inga sitter riktigt bra (jag hör inte basen så bra). Just nu använder jag de stora propparna.
Är det någon som har nåt bra tips för att få in dom i öronen? Finns det nåt sätt att modifiera propparna till att passa bättre, eller eventuellt några andra proppar man kan köpa som förhoppningsvis ska passa bättre (någon sorts öronproppar kanske)?
Jag har problem med att få propparna att passa i mina öron. jag har provat med alla storlekar, men inga sitter riktigt bra (jag hör inte basen så bra). Just nu använder jag de stora propparna.
Är det någon som har nåt bra tips för att få in dom i öronen? Finns det nåt sätt att modifiera propparna till att passa bättre, eller eventuellt några andra proppar man kan köpa som förhoppningsvis ska passa bättre (någon sorts öronproppar kanske)?
gör som någon sa på forumet....ta tag i örats övre "snibb" och dra uppåt, sedan för du in luren i örongången rakt in. (tryck gärna så att det nästan gör on då sitter dom som järn)
och jag har små gångar och är ovan med inear modeller och kan känna själva "tuben, cylindern" trycka ganska hårt mot örats väggar.
Pressa hårt är det som gäller