Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPOD som hårddisk

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är total newbie på iPOD.
Tänkte låta jobbet köpa en iPOD till mej med ursäkten att jag kan använda den i backup syfte. Kan jag absluta iPOD:en till en windows dator utan iTUNES och få upp den som en enhet i utforskaren?

/ArneAnka

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-02 13:03
Ursprungligen av ArneAnka:

Är total newbie på iPOD.
Tänkte låta jobbet köpa en iPOD till mej med ursäkten att jag kan använda den i backup syfte. Kan jag absluta iPOD:en till en windows dator utan iTUNES och få upp den som en enhet i utforskaren?

/ArneAnka

ja.
tror iofs du måste aktivera HDD-läget genom iTunes, vet inget annat sätt, men sen får du upp den som vilken extern källa som helst i utforskaren el dyl, med full åtkomst.

hoppas du lyckas motivera företaget att bistå dig med just mp3spelare som HDD bara

korr: installerade min iPod under winXP. HDD-läge var som standard

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-02 13:12
Ursprungligen av erik:

ja.
tror iofs du måste aktivera HDD-läget genom iTunes, vet inget annat sätt, men sen får du upp den som vilken extern källa som helst i utforskaren el dyl, med full åtkomst.

hoppas du lyckas motivera företaget att bistå dig med just mp3spelare som HDD bara

Om man inte har iTunes installerat så går den automatiskt i HDD läge.... iaf på de 2 datorer som jag anslutit min på som inte haft det

Edit: Os på datorerna jag avnänt: WinXP

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-02 13:15
Ursprungligen av kainen:

Om man inte har iTunes installerat så går den automatiskt i HDD läge.... iaf på de 2 datorer som jag anslutit min på som inte haft det

Edit: Os på datorerna jag avnänt: WinXP

Är det så?
smidigt...

vid närmare eftertanke... min iPod var i HDD-läge redan när jag installerade den under winXP.
behövde inte ställa in det i iTunes eller nåt.
tänk, här sitter man och ger felaktig information först

Det är ju lysande, återstår bara att övertyga inköp...
Tack för hjälpen..

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 21:09

vad bra att den fungerar som hårddisk oxå. jag funderar nämligen på å köpa en ipod 4g 40 gb nu när min minidisk har kapitulerat

Dock så fungerar den inte på det sättet man vill... Man får ju inte åtkomst åt allting på iPoden... bara Notes, calendars mm. men inte musiken... vill ha den som plug & play enhet.

iPod som hårdisk...

Har på min Mac iPoden både i iTunes och på Skrivbordet som en enhet.
Har sedan bara skapat ett antal Mappar på denna som man ser oavsett.
Här slänger jag in allt ifrån videofiler till låtar som jag vill flytta mellan datorer, låter nämligen min Powerbook stå och konvertera min skivsamling när jag är på jobbet... sen flyttar jag dom bara till arkivet på den stationära - praktiskt!

  • Medlem
  • 2005-02-01 21:26
Ursprungligen av VanDahl:

Dock så fungerar den inte på det sättet man vill... Man får ju inte åtkomst åt allting på iPoden... bara Notes, calendars mm. men inte musiken... vill ha den som plug & play enhet.

Om du ställer in Utforskaren på att visa dolda filer ser du musiken också, men den ligger väldigt konstigt "sorterad" och du kan inte lägga in musik till iPoden, det fungerar bara genom iTunes eller tredjeparts program (se andra trådar).

Då är det ju inte så användarvänligt som man skulle vilja ha det... börjar bli seriöst less på iTunes... Finns det ngt bra GRATIS program som fungerar ungefär som anapod?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 09:24

EphPod är grymt.

Verkar dock som om EphPod endast fungerar när man ansluter via Firewire... jag kör USB 2.0. Fler tips vore bra.

1
Bevaka tråden