Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jippie har fått min iPod!!-Berätta om er första reaktion

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 21:06

Jag fick min iPod 20GB och är sååååååååå Glad!
Mitt första reaktion var att lådan var så liten, och så snygg.
När jag väl öppnat den så var allt så genomtänkt in i minsta detalj.
Och iPoden det skulle ju vara den stora höjdpunkten på allt....och det var den också.
Mycket mindre än vad jag trodde! F-n vad jag är nöjd med denna present!
Beskriv gärna också era första reaktioner av iPoden!
/Jakob

min reaktion var att d va så snygg design.
lådan.poden.allt,
men ipoden va d bästa. så blank o fräch:P

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 21:48
Ursprungligen av Orginel:

min reaktion var att d va så snygg design.
lådan.poden.allt,
men ipoden va d bästa. så blank o fräch:P

Lådan är nog inget jag kommer slänga bort i första taget
Men iPoden är ju helt klart det bästa lagom storlek och otroligt snygg, men framför allt en av Världens bästa mp3-spelare!!

D e Sant`!!

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 21:57

Jag vet inte hur jag ska beskriva min första reaktion men jag blev förvånad över hur liten den var.

• Oregistrerad
  • 2004-12-04 11:24

Min iPod ligger hemma på laddning nu ^^, körklar runt 4 idag, längtar som tusan efter första testdriven Köpte en iPod U2.... underbar kartong, grymt snygg spelare Glad blev jag att min dator har en high-powered usb 2.0 också, för jag hade glömt bort att man inte riktigt har samma strömuttag i usa som i sverige så kunde ju inte använda strömadaptern. Men det fungerade bra att ladda via datorn *phew*

Ursprungligen av cruZZade:

Min iPod ligger hemma på laddning nu ^^, körklar runt 4 idag, längtar som tusan efter första testdriven Köpte en iPod U2.... underbar kartong, grymt snygg spelare Glad blev jag att min dator har en high-powered usb 2.0 också, för jag hade glömt bort att man inte riktigt har samma strömuttag i usa som i sverige så kunde ju inte använda strömadaptern. Men det fungerade bra att ladda via datorn *phew*

U2.
Inte den vanligaste.
Köpte du den för färgen eller för bandet?

cruzzade, du kan visst ladda den i väggen. Det är bara att ansluta en "kabel som man kopplar från små stereoapparater till väggen" till laddaren. Ta av själva anslutaren till väggutaget från laddaren så känner du igen hålet.

• Oregistrerad
  • 2004-12-04 12:44
Ursprungligen av Erik Svansbo:

Ta av själva anslutaren till väggutaget från laddaren så känner du igen hålet.

Jo, Precis det är ju bara att ta en sådan där kabel som finns i alla möjliga apparater vattenkokare, videoapparater osv.

• Oregistrerad
  • 2004-12-04 14:53
Ursprungligen av Erik Svansbo:

cruzzade, du kan visst ladda den i väggen. Det är bara att ansluta en "kabel som man kopplar från små stereoapparater till väggen" till laddaren. Ta av själva anslutaren till väggutaget från laddaren så känner du igen hålet.

Ja det har du rätt i kabeln som sitter till digitalkameraladdaren passade utmärkt.. dock verkar jag ha otur med elektronik som vanligt iPoden låg på laddning från ca 16 igår till 12 idag; men när jag kollade den så visades bara en stor batteriikon och en varningstriangel kul.... provar att koppla in den nu igen, hoppas att det fungerar då Har kollat och porten levererat 500mA som det ska och det står att iPoden laddar, får se om en timme eller så om något hänt med mätaren, annars hade jag väl turen att få en trasig iPod.. kul liksom *besviken*

• Oregistrerad
  • 2004-12-04 17:55

iPoden låg på laddning från ca 16 igår till 12 idag; men när jag kollade den så visades bara en stor batteriikon och en varningstriangel kul.... provar att koppla in den nu igen, hoppas att det fungerar då Har kollat och porten levererat 500mA som det ska och det står att iPoden laddar, får se om en timme eller så om något hänt med mätaren, annars hade jag väl turen att få en trasig iPod.. kul liksom *besviken*

Aj då! Den var väl från USA... så då går det väl inte precis byta den ifall det är något fel, eller?

• Oregistrerad
  • 2004-12-04 18:22
Ursprungligen av pite_jacke:

Aj då! Den var väl från USA... så då går det väl inte precis byta den ifall det är något fel, eller?

Jag har svensk garanti, men det känns ju verkligen som att det är fin kvalitet på Apples jävla grejer när dom inte ens levereras fungerande.

Jag har svensk garanti, men det känns ju verkligen som att det är fin kvalitet på Apples jävla grejer när dom inte ens levereras fungerande.

Prova att ladda den med laddaren istället.

• Oregistrerad
  • 2004-12-04 18:50
Ursprungligen av DrRotmos:

Prova att ladda den med laddaren istället.

Gör det nu, har gjort det ett par timmar men ingenting händer, står bara att den laddar.. ställde en klocka på 4 timmar och det är 1 och en halv timme kvar, men borde vara klar innan då jag tycker att något iaf borde laddats från datorn, för när jag drog ur den sladden så var batterimätaren på hälften :/ något fuffens är det nu

***Uppdatering***

Nu verkar det fungera batteriet laddades fullt och är just i färd med att fylla den med musik Hoppas nu att batteritiden är som den ska också

scrollhjulet! tyckte det var fantastiskt..det är det nu å

• Oregistrerad
  • 2004-12-04 21:36
Ursprungligen av tajroo:

scrollhjulet! tyckte det var fantastiskt..det är det nu å

Väldigt bra grej tycker jag också...på G3an måste man hålla på att flytta fingret så mycket om man ska göra något, men med G4an är det bara att dra tummen runt hjulet och man behöver aldrig ta hålla på att flytta upp den så fort man ska göra något.

1
Bevaka tråden