Hej alla frälsta pod-polare Här kommer en liten presentation av mig, "redan".
karriärskillen
Heter raZmus, är 21 år gammal och bor någonstans i närheten av Jönköping. Jag pluggar just nu fristående kurser för att skrapa samman de sista poängen som ska ge mig en medie- och kommunikationsvetenskaplig filosofiekandidatexamen vid Jönköpings Högskola. ( Se vilka långa ord jag kan använda! ) På schemat står Projektledning och Internetteknik, men jag läser även en kurs i Medieteknologi på distans vid Växjö Universitet. Då kurserna går på kvällstid/distans försöker jag även jobba ett par dagar i veckan som webb- och informationsfarbror/factotum (alltiallo) på ett mindre företag här i bygden. Men 30p studier tillåter kanske inte så mycket jobbtimmar som både min plånbok och inte minst mina iPodvanor skulle behöva.
sparetime-snubben
Kanske inte världens bästa alliteration, men ändock en överskrift! På fritiden ägnar jag ungefär 5 av veckans 7 dagar iaf. en liten stund på gymmet. Tycker det är fantastiskt skoj med både träning och näringslära, tycker ni det också kika gärna ni på www.kolozzeum.com/kolozzeum/ , ett braigt träningsforum :).
Min kära pod ställer villigt upp oavsett om det handlar om tidiga morgonpromenader, sega gympass eller tysta tåg- och bilturer, en riktig kompis!
Försöker lyssna på musik så ofta jag kan, vilket har resulterat i ganska många ljudprylar. Poden har resulterat i att jag nästan inte använder någon annan av dem längre, på ont och gott
När jag lyssnar blir det helst, alternativ pop och rock, grunge, post grunge, post punk, östkust hip-hop, lite västkust hip-hop och en hel del independent hipop, triphop till acid jazz, men även en del singer/songwriter. Allt beror på humöret, tillfället och sällskapet!
osså vare...
Det var väl allt jag kunde komma på just nu Är innerligt glad att ipod.se finns, mycket trevligt med en svensk site som kunnat växa sig ordentligt stor för att finnas kvar och överleva! Tycker det är skoj att få sprida "ipodläran" men har trots ihärdiga försök att bli medarbetare ännu inte fått ingå bland de utvalda få.
Om undringar finns, fråga på!