Det talas mycket på detta forum om iPoden och dess olika modellers samt olika hörlurars förtjänster och nackdelar. Men ingen nämner det viktigaste problemet, det som överskuggar allt annat bärbart strunt.
Det tveklöst största problemet med iPod med snäckor eller pluggar och hörlurar i allmänhet är inte alls iPodens finesser och egenheter eller snäckornas ljudkvalitet eller om de lossnar eller och de skaver i örat etc.
Nix.
Det absolut och utan jämförelse största problemet är att sladden ständigt och jämt trasslar ihop sig oförklarligt mycket och osannolikt ofta. Spelar ingen roll vilka hörlurar man har. Det kan inte vara slumpen, eller någon mystisk tilltrasslighetsnaturlag, utan är säkert en avsiktilig konstruktionsdetalj, skapad av en konspiration ondsinta bärbart-ljud-hatande hifi-tekniker.
Det är nog för övrigt det största skälet att inte ha iPod eller liknande utrustning över huvud taget. Själv närmar jag mig galenskap varje gång jag ska försöka ta mig igenom trasslet för att lyssna. Det räcker att man lägger ifrån sig apparaten ett par sekunder så hinner det trassla ihop sig något helt vansinnigt, närmast omöjligt att reda ut - man behöver inte ens vända bort blicken. Om jag försvinner från forumet en dag så vet ni att apparaten ligger på havets botten, med eller utan mig.
Fabian