Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kass ljud i Itunes...!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 11:13

Har hela mitt MP3 bibliotek inlagt i itunes för syncning med Ipoden och det fungerar förhållandevis bra. Problemet är att jag tycker att ljudet blir så jäkla mycket sämre när jag använder itunes för att lyssna på låtarna med datorn, har därför använt winamp hittils för att jag inbillar mig att ljudet blir mycket FETARE där. Någon som erfarat något liknande eller inbillar jag mig bara! Funderar på om det är så att itunes kanske gör ACC mer rättvisa och att MP3 därför låter skit.

Ett annat problem som jag brottats lite med vad gäller itunes, är att den ofta när man lägger till hela mappar, ex ett album, så lägger den in dubbla versioner av alla låtar. Istället för 12 låtar på albumet blir det 24 etc. Får därför gå in i efterhand och radera dubletterna! Varför gör den så?. feedback....

Ursprungligen av calotrix:

Har hela mitt MP3 bibliotek inlagt i itunes för syncning med Ipoden och det fungerar förhållandevis bra. Problemet är att jag tycker att ljudet blir så jäkla mycket sämre när jag använder itunes för att lyssna på låtarna med datorn, har därför använt winamp hittils för att jag inbillar mig att ljudet blir mycket FETARE där. Någon som erfarat något liknande eller inbillar jag mig bara! Funderar på om det är så att itunes kanske gör ACC mer rättvisa och att MP3 därför låter skit.

Använder du den inbyggda EQ;n i iTunes? Stäng av den isf. Jag är inte säker på vad du menar med fetare (mer bas?) men du kanske har nån "ljudförbättrande" plugin till winamp som gör att det låter annorlunda där? Testa också att sänka volymkontrollen i iTunes till lite grann under max. Har själv aldrig märkt nån skillnad på ljudet från iTunes jfrt med Winamp

Citat:

Ett annat problem som jag brottats lite med vad gäller itunes, är att den ofta när man lägger till hela mappar, ex ett album, så lägger den in dubbla versioner av alla låtar. Istället för 12 låtar på albumet blir det 24 etc. Får därför gå in i efterhand och radera dubletterna! Varför gör den så?. feedback....

Kan nästan garantera att detta beror på att har mappar med en m3u-spellista i samma mapp som låtarna. Om du bara lägger till antingen mp3-låtarna eller spellistan så slipper du dubletterna. iTunes 4.7 har en fin funktion för att ta bort dubletter annars.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 11:45

Mycket riktigt det där med spellistorna, att jag inte tänkte på det! *doh*

Med fetare ljud menar jag mer bas, men samtidigt mer GO i ljudet. Lite högre volym. Blir mer som nån dålig radioripp, eller som om någon bakom dig på bussen har väldigt högt i sina lurar, lite överdrivet, men jag är helt säker på att det är skillnad. Finns det någon allmän EQ i itunes som kan ställa till det menar du. Vet ju att det finns en EQ som man kan ställa in i egenskaperna för en ENSTAKA låt. Men den har jag sällan använt, o ch långtifrån på alla låtarna i mitt bibliotek. Har inga plugins till winamp, använer den gamla winamp verren 2.71 om det är till någon hjälp!

Ursprungligen av calotrix:

Mycket riktigt det där med spellistorna, att jag inte tänkte på det! *doh*

Med fetare ljud menar jag mer bas, men samtidigt mer GO i ljudet. Lite högre volym. Blir mer som nån dålig radioripp, eller som om någon bakom dig på bussen har väldigt högt i sina lurar, lite överdrivet, men jag är helt säker på att det är skillnad. Finns det någon allmän EQ i itunes som kan ställa till det menar du. Vet ju att det finns en EQ som man kan ställa in i egenskaperna för en ENSTAKA låt. Men den har jag sällan använt, o ch långtifrån på alla låtarna i mitt bibliotek. Har inga plugins till winamp, använer den gamla winamp verren 2.71 om det är till någon hjälp!

Jag kör iofs mac men det borde vara samma i iTunes. Jag har en meny i inställningarna som heter ljud, under den finns tre alternativ, de relevanta är dels Ljudförbättrare som borde vara avstängd och dels Ljudkontroll (för att alla låtar ska ha samma volym) som även den borde vara avstängd. Annars vet jag inte vad det kan vara. Har inte stött på problemet själv iaf (när jag använt en Windows-burk alltså).

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 13:32

Samtliga alternativ som du nämnde var avstängda i mitt itunes iaf. Jag är väl bara nojig,.. tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden