Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En Laddad FrÅga!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sak som jag inte riktigt blir klok på gäller laddningen av minin. Är långtifrån någon ingenjör så jag vänder mig till er som kanske har fördjupat er i ämnet batterier.

Laddar min mini via iDock som också är kopplad till stereon.

Nu till frågan: varför laddar den upp minin i tre-fyra timmar om jag bara varit ute i ca en timme??? Borde den inte sluta ladda när batteriet är fulladdat? Min mobil har oxå ett Li-ion batteri och den laddar ju upp till max och sen bryter den.

Är det så att minin laddas från "noll" varje gång jag sätter i den i iDocken? Och tar den skada av att stå i iDocken dygnet runt (givetvis avslagen emellanåt)?

Någon avlägsen släkting till Einstein som orkar svara?

F_n, idag kan man ju dricka glögg ju

EDIT: Hittade en gammal tråd - http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=24576 men jag blev inte mkt klokare för det. Om man får tro vissa så skulle det i princip innebära att mitt batteri är "slut" inom ett år om jag tar i och ur minin ur iDocken en till två ggr/dag.

så som jag har fattat det så spelar det ingen roll hur många gånger man laddar den, det som spelar roll är hur mycket som laddas.

Ursprungligen av simon1583:

så som jag har fattat det så spelar det ingen roll hur många gånger man laddar den, det som spelar roll är hur mycket som laddas.

Dvs. från 0-100% = ca 500ggr och 50-100% = ca 1000 ggr?

1
Bevaka tråden