Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite önskemål till nästa uppdatering

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det jag skulle vilja se i nästa uppdatering av ipod:

Equalizer

Man ska kunna göra presets och föra över, så dom finns i listan i poden som man kan välja.
Det är så krångligt att göra en eq, ställa in den på alla låtar, sen ställa eq som off. Om det det blir en dålig EQ måste man göra en ny och lägga till på mina 2000 låtar. sätter man EQ på nån annnan inställning och väljer sedan Off iger, så försvinner den EQ'n man gjort. Det är kasst.

nån som är sugen på att fylla på med mer?

Jag fortsätter på EQ-spåret. Hade varit fint om man kunde komma till EQ-inställningarna genom att trycka på mittknappen när man lyssnar på en låt, som när man ska betygsätta eller spola, eller ändra hastigheten när man lyssnar på ljudböcker.
Sen skulle jag gärna se att Apple en gång för alla löser problemen med ljudböcker i G4:orna och Minin.

finns det någon sida på apple som man kan lämna önskemål?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-14 21:52

Jo, Ljudböckerna borde de kunna flytta från övriga musikbiblioteket så man får lite ordning i listorna.

Sen vore det rätt skönt med stöd för ogg.

  • Medlem
  • 2004-12-15 11:50

Jo, ogg och flac skulle vara helt underbart... (och WMA... )

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-15 13:45

WMA är ju inga problem. konverteras ju automatiskt till AAC ändå.
MPC däremot... det stödet saknar jag.

sen vore det lattjo att få såna där små staplar som visar utslag på olika frekvenser, eller vad man ska säga. jäkligt onödigt dock.
sen gärna val om man vill ha fet eller standardtext och sånt.

En pizzaugn vore inte fel..

Nej, men seriöst så skulle ogg inte sitta fel.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 18:21
Ursprungligen av minipod:

En pizzaugn vore inte fel..

Du har så rätt

nämen som någon annan sagt. Möjligheten att ladda in en skiva och scratcha den och på så vis sampla egna saker. det vore kul.

Och kanske en tennisbana som tillval.

//C

Jag skulle vilja fortsätta på ipod photo idéen. Göra så att man kan kolla på bilderna man fört över med media-readern. Kanske kolla på filmsnuttar, eller annat man har lagt in på ipoden när den är i hårddiskläge!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-12-15 16:19

önskar mer tid.....

jag skulle vilja kunna se om man tex gör en "on the go playlist" hur många minuter det blir och hur stor den spellistan blir.

  • Medlem
  • 2004-12-15 18:59

Skulle vara ballt att kunna schratcha med hjulet !!!
Skulle nog funka ganska bra...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 19:02
Ursprungligen av MsB:

Skulle vara ballt att kunna schratcha med hjulet !!!
Skulle nog funka ganska bra...

kul att du läste vad jag sa

//C

Ursprungligen av Archduk3:

kul att du läste vad jag sa

//C

ska han ta det där som ironi? jag tror faktiskt han läste

  • Medlem
  • 2004-12-15 23:34

Just vad det gäller 40Gb G4 så aktiveras klickljudet efter en omstart. Dåligt att det inte åtgädats på så här lång tid! Uruselt...
Basen distar för lätt. Kanske inte kan lösas mjukvarumässigt, men om det går så är det högsta prio på att motverka det, enligt mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 00:06
Ursprungligen av karlzone:

ska han ta det där som ironi? jag tror faktiskt han läste

Eller inte?

Kanske man borde lägga in typ möjlighet att modda själv mera. T ex byta fonter. Bilder. bakgrunder osv.

Så man kan ha just sin iPod unik

//C

  • Medlem
  • 2004-12-16 18:03
Ursprungligen av Archduk3:

Eller inte?

Kanske man borde lägga in typ möjlighet att modda själv mera. T ex byta fonter. Bilder. bakgrunder osv.

Så man kan ha just sin iPod unik

//C

Nokia nPod connecting people?

Jag har ett önskemål till nästa uppdatering/feedback som jag skulle vilja skicka in till Apple. Jag hittar ingen sådan möjlighet på hemsidan dock – vet någon om det går? De borde ju lyssna på "fansen" tycker jag...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 09:36

Jag vill att iPod Photo ska ha möjligheten att ALLTID ha TV-out på och inte bara under bildspelen. Vill kunna se på projektor när jag lirar musik från poden, hade ju varit fränt :). Skicka ut bilden från skärmen bara rakt av. yay säger jag då!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-16 17:54
Ursprungligen av raZmus:

Jag vill att iPod Photo ska ha möjligheten att ALLTID ha TV-out på och inte bara under bildspelen. Vill kunna se på projektor när jag lirar musik från poden, hade ju varit fränt :). Skicka ut bilden från skärmen bara rakt av. yay säger jag då!

Mmm... det skulle vara nice

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-15 19:50

skulle gärna slippa det irriterande glappet som går mellan alla spår.
spår som egentligen ska gå över i varandra avbryts av ett kort ljudavbrott.

sen mer öppen firmware såklart, med möjlighet att installera tillägg i form av nytta och nöje.
se all id3-info vore inte helt tokigt heller, eftersom den ändå finns där.
mindre font så att mer text får plats på skärmen.
osv etc mm.

1
Bevaka tråden