Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

när titeln id3-taggen börjar med ett eller flera mellanslag så verkar itunes ange filnamnet som titel istället, störande!

Varför har du titlar som börjar med ett eller flera mellansteg? Blev lite fundersam.

Ursprungligen av Kristjan:

Varför har du titlar som börjar med ett eller flera mellansteg? Blev lite fundersam.

hehe, det är inte jag som har bestämt att de ska ha ett mellanslag, men det är konstigt att den ger filnamnet som titel

Utvecklarteamet bakom iTunes har i en artikel i MacFormat angett att för att få en låt att hamna först i listan ska man INTE använda mellanslag utan >-tecknet. Kan vara så att det räcker med ett mellanslag för att det ska uppfattas som en tom tag, vilket får effekten att iTunes väljen en annan tag för att namge låtem. Jag vet inte säkert utan bara spekulerar högt. Jag ska gräva fram artikeln under pauserna i natt-jobbet.

MacFarmat #145 Aug 2004 s 29.

"Rename tracks
Rename any song, playlist or album anywhere in iTunes by clickin its name once to select it, then again a second later to make it editable. The playlists are aöways ordered alphabetically, so to force a playlist to appear at the top, insert a > character before its name."

Jag tolkar detta som att mellanslag inte är en bra ide av någon anledning, förmodligen att ett mellanslag uppfattas som en tom informationsbärare.

Det finns ingen information att hämta på deras hemsida.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 09:30

Intressant

1
Bevaka tråden