Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För den som är händig

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 18:55

Är du trött på iPoden's dåliga batteritid. Sur på att det tar slut mitt i joggingrundan?

DÅ HAR VI LÖSNINGEN FÖR DIG SOM INTE HAR TUMMEN MITT I HANDEN

det hemgjordabatteriet !!

eller för er som vill kolla de tuffa högtalarna här ovan

//C

• Medlem
  • 2004-12-15 19:37

Nästa gång jag blir sjuk en dag ska jag satsa på ett eget batteri... Just nu är det för ambitiöst för min del. Högtalarna verkade dock coola, förstod iofs inte riktigt hur man gjorde men är nog bara för trött:S

• Oregistrerad
  • 2004-12-15 19:43
Ursprungligen av 8fps:

Nästa gång jag blir sjuk en dag ska jag satsa på ett eget batteri... Just nu är det för ambitiöst för min del. Högtalarna verkade dock coola, förstod iofs inte riktigt hur man gjorde men är nog bara för trött:S

Eller så var det ingen förklaring

nämen han hade använt ett par bra slutna lurars element och andvänt de.

//C

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-15 21:40

Min iPod börjar bli lite till åren, så det är nog dags nu att börja tänka på att byta ut battreiet. Men så tänkte jag att man borde kunna återanvända det gamla batteriet på ett liknande sätt som dessa hemgjorda grejor.

Min tanke är alltså att göra ett extrabatteri av det gamla interna battriet. Och då borde man kunna göra så att både det interna och det externa laddas samtidigt då firewiresladden är inkopplad.
Plus att hela paketet borde kunna bli rätt så smidigt, så att det inte är överdrivet störande att ha det fäst på iPoden vi behov.

Vad tror ni?
Något elektronikgeni som kan rita upp en lösning på detta?

• Medlem
  • 2004-12-15 21:55

Högtalarna var en fin ide
har själv testat med papperstrutar o dyl

Ursprungligen av jimmy.r:

Min iPod börjar bli lite till åren, så det är nog dags nu att börja tänka på att byta ut battreiet. Men så tänkte jag att man borde kunna återanvända det gamla batteriet på ett liknande sätt som dessa hemgjorda grejor.

Min tanke är alltså att göra ett extrabatteri av det gamla interna battriet. Och då borde man kunna göra så att både det interna och det externa laddas samtidigt då firewiresladden är inkopplad.
Plus att hela paketet borde kunna bli rätt så smidigt, så att det inte är överdrivet störande att ha det fäst på iPoden vi behov.

Vad tror ni?
Något elektronikgeni som kan rita upp en lösning på detta?

Vasego= dyr men bra!

Färdig designad och klar för frakt!

• Oregistrerad
  • 2004-12-16 00:15

Jag är sugen på att köpa en sån.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=7382.htm
Batterihållare med lock + firewire kontaktdon.
Viola! En ännu mindre emergency laddare!

Men funkar 3 st R6, altså 4.5 Volt? (1.5V*3=4.5V)

Skulle det kunna skada ipod'en, om man laddar med färre volt än 12v?
Någon som går elektro teknik?=)

Hälsningar
Raptor

• Oregistrerad
  • 2004-12-16 20:14
Ursprungligen av Raptor:

Jag är sugen på att köpa en sån.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=7382.htm
Batterihållare med lock + firewire kontaktdon.
Viola! En ännu mindre emergency laddare!

Men funkar 3 st R6, altså 4.5 Volt? (1.5V*3=4.5V)

Skulle det kunna skada ipod'en, om man laddar med färre volt än 12v?
Någon som går elektro teknik?=)

Hälsningar
Raptor

Lägre borde inte skada den men högre borde det.

Kolla med någon elbutik.

//C

• Medlem
  • International user
  • 2004-12-16 19:37
Ursprungligen av nasdaq:

Vasego= dyr men bra!

Färdig designad och klar för frakt!

Tyvärr så funkar inte den här länken längre. Så jag har ingen aning om vad du ville visa...

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-12-16 20:00
Ursprungligen av jimmy.r:

Tyvärr så funkar inte den här länken längre. Så jag har ingen aning om vad du ville visa...

folk gör ofta misstaget att länka från applestore, men så vitt jag vet är det krypterad handel, så en länk därifrån ger ju ingenting om sessionen gått ut och anslutningen är stängd

vi fick göra högtalare i tekniken i skolan. då gjorde vi av kartong koppartråd mm. det var kul men ljudet var kass

1
Bevaka tråden