Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva HTM på Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-26 20:54

Har just lärt mig att göra websidor med htm. Tyvärr var kursen på PC och jag har inte lyckats skriva några koder på min Mac. Skriv Text-programmet tycks inte gå att spara i htm. Är det någon som vet hur man kan göra? HJÄLP!!!

Det går alldeles utmärkt att skriva html kod med "Skriv text", se bara till att lägga till filändelsen .html till dina filnamn när du sparar dina filer.

/M

Eller ladda hem textredigeringsprogrammet BBEdit. (Finns på versiontracker.com)

Det finns ett annat bra program som heter BBEdit som många använder. Finns i en begränsad fri version som inte kostar nåt.

Bara en upplysning: Det heter HTML och inte bara HTM. Varför PC-användare har HTM som förkortning är för att DOS hade en begränsning på tre tecken efter punkten i filnamn. Men själva koden kallas HTML-kod.

Edit: David hann visste före mig med att tipsa om BBEdit.

[ 26 Oktober 2002, 21:02: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-10-26 21:17

Tycker själv att Pagespinner är mycket bra.Kostar dessutom bara 295kr och går att betala med svenskt postgiro.
Rekommenderas varmt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-26 21:22

BBEdit och BBEdit Lite regerar, men Tex-Edit Plus är också bra. Du kan hämta en testversion av Dreamweaver för Mac OS 9 eller X också och börja koda. Jag tror att det finns en demo av Adobe Golive också.

[ 26 Oktober 2002, 21:47: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-10-27 00:02

Pagespinner - en vinnare när det gäller HTML !!!

Tack för tipsen. Jag behövde också veta efter bra Html program...

BBEdit är bra.... Men det är bara Pro versionen som har HTML tools. (Och det som är det roliga juh!)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-27 09:58

Tack för tipsen. BBEdit funkar ju!

• Medlem
  • Lund
  • 2002-10-28 08:49

Det måste ha varit en riktigt usel kurs, om de inte förklarade att html-filer är ren text och inte kräver något visst filformat.

För att inte glömma den gamla favoriten Emacs...

1
Bevaka tråden