Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt försvann...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min flickväns pojk fick en iPod Mini i födelsedagspresent idag.
Hur glad som helst. Jag hade innan laddat på den med all hans favoritmusik hemma på min Mac med firewire.
Ikväll när han hade installerat från skivan som följer med och pluggat in den på sin PC vägrade datorn att kännas vid den och all musik som jag lagt in försvann.
Han har ingen firewire utan bara USB. Han vet inte om det är USB 1 eller 2.

Kan detta fel uppstå på grund av detta?
Om inte, vad kan det vara?
Är det någon som känner igen detta eller vet vad det kan vara?

Han är en mycket ledsen pojk just nu.
Snälla hjälp honom.

Antagligen har den synkats automatiskt med det tomma itunesbiblioteket på hans dator, således har låtarna tyvärr försvunnit.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 01:57

Nej.

Problemet är att Mac formaterade iPods inte funkar med PC. Men Windowsformaterade iPods funkar med mac. Fråga mig inte varför men så ligger det till.

//C

Detta med synken tror jag knappast det är.

Att den är Mac-formaterad låter vettigare. Problemet är bara att han inte kan formatera den. Han sa att när han installerade från skivan så sa den att han måste formatera om den men när han försökte välja JA så kunde den inte för den kände inte av iPoden eller något sånt. Jag satt ju tyvärr inte med vid datorn när han gjorde detta. Och nu visar den sig ingenstans, Hur skall han då kunna formatera den?

Någon som vet?

Samma hände med min kompis. Han tog massa musik från min pc, sen gick han hem och skulle lägga in några låtar från hans egen pc... Då försvann alla låtar

  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 18:08

Det hände mig också. Jag hade installerat itunes och länkat min ipod mini till den datorn (pc) och sen efter ett tag så ville jag föra över en låt från en annan dator...så jag installerade Itunes på den och sedan sa den att Ipoden måste konfigureras (stavning) efter det försvann alla låtar som jag hade på ipoden. Går det alltså inte att jag tex går till en kompis och vill föra över en låt fråm hans bibliotek till min ipod utan att alla låtar måste försvinna?

Det blev lite dåligt förklarat, hoppas ni förstår.

1
Bevaka tråden