Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTrip

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Fick testa en iTrip igår, vilket underbart tillbehör. Nu måste jag ju bara ha en sådan så jag kan lyssna på favortimusiken i bilen. Är det någon som kan tipsa om lättaste sättet att få tag på en till 4G i sverige? Eller är det till att beställa utomlands som gäller och i sådana fall varifrån?

God Jul!

David

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-24 13:26

www.theistore.com

Köpte bara den och bad dem markera den som "gift" på tullklareringen. De markerade i stället ner värdet på den så man slapp tull och svensk moms. Köper du flera grejer samtidigt så åker du nog på det ändå.

Kolla blocket! Där hittade jag min...

  • Medlem
  • 2004-12-24 13:32

Hej,
jag beställde min från griffintechnology.com räkna dock med följande:
Itrip: 35 dollar
Frakt: 35 dollar
Moms: 25%
Leveranstiden blev faktiskt upp mot två veckor efter att paketet fastnat i tullen tills jag betalat en extra kostnad på 25%. Paketet skickades med Fedex och de hade en värdelös kundservice. Jag var ej hemma under den veckan som paketet skulle levereras och jag har tappat räkningen över hur många samtal det tog för att ordna så att min bror kunde ta emot det!
Jag rekomenderar inte att du beställer direkt från griffin...

  • Medlem
  • 2004-12-24 20:14

Jag säger bara... Theistore.com

Jag beställde min häromveckan och fick min Itrip 7 dagar senare... Den fungerade perfekt...
Itripen kostade exakt 35 dollar men att shippa den till dit lilla hus kostade exakt 12 dollar... men om du köper fler grejjer så tjänar du juh på d;)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 21:36

Var på Macforum i Göteborg och de hade en variant av iTrip som var laglig att använde/sälja/inneha. Ganska dyr minns jag, men den hade iofs laddare inbyggd. Inte alls lika snygg som en iTrip skall jag tillägga...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-24 22:06
Ursprungligen av Usher:

Jag säger bara... Theistore.com

Jag beställde min häromveckan och fick min Itrip 7 dagar senare... Den fungerade perfekt...
Itripen kostade exakt 35 dollar men att shippa den till dit lilla hus kostade exakt 12 dollar... men om du köper fler grejjer så tjänar du juh på d;)

problemet är att risken att åka på svensk moms och tull ökar om man beställer mer. Ber man dem på theistore.com att markera som gift så ändrar de i stället värdet på utsidan av försändelsen till $24. Det är så lite att tullen skiter i det.

Jag betalade $35 för iTripen och $10 i frakt (har jag för mig. Kan ha varit $12). Fick den hem i brevlådan utan minsta problem. Tog en dryg vecka har jag för mig.

har en kompis som åker till USA om två veckor som hade kunnat köpa, men kunde inte bärga mig. Köpte en av en kille som annonserade på annonssida... oöppnad, har precis satt tänderna i förpackningen

1
Bevaka tråden