Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda via USB2 med PC!?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är ny på iPod-fronten så jag undrar om man kan ladda poden via USB2 och PC?

Det verkar nämligen så i instruktionerna men när min pod är tom på batteri och jag ska slänga över låtar till den via dockan så är den heldöd.

Måste då ladda i väggen....

Konstigt, vilken generation är det. 3G gick inte att ladda via usb men iPod mini (tror jag iaf) och 4G ska gå.

Men när batteriet inte är helt tomt och du kopplar in den laddar den då?

Mvh Olof

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Konstigt, vilken generation är det. 3G gick inte att ladda via usb men iPod mini (tror jag iaf) och 4G ska gå.

Men när batteriet inte är helt tomt och du kopplar in den laddar den då?

Mvh Olof

Det är en G4, jo den verkar visst ladda när det finns lite kräm i batteriet...skumt....

Men då beror det nog på att den måste ja lite kvar för att orka föra över låtar :D, men jag ska ge dig ett råd. Låt alldrig batteriet ta helt slut det tar nämligen stryck av det. Jag tror i för sig att det är omöjligt att dra ur all kraft från batteriet eftersom iPoden stänger av sig innan allt är slut.

/olof

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Men då beror det nog på att den måste ja lite kvar för att orka föra över låtar :D, men jag ska ge dig ett råd. Låt alldrig batteriet ta helt slut det tar nämligen stryck av det. Jag tror i för sig att det är omöjligt att dra ur all kraft från batteriet eftersom iPoden stänger av sig innan allt är slut.

/olof

Jaha, jag trodde man skulle ladda ur helt och sen ladda fullt osv. Som på andra batterier!?

Men ok, tack för tipset!

Det där är en gammal myt som gällde Ni-Cd batterier för att de hade "minne" moderna batterier av typen Li-Poly eller Li-Jon har inte det.

• Oregistrerad
  • 2004-12-25 16:34

Du måste ha en high-powered USB-port för att kunna ladda via USB.

jag laddar min fast den är på usb 1,1... jag har g4

1
Bevaka tråden