Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

comhem-begränsningar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-22 19:41

Hej!
Har sedan ett par veckor comhem, vilket verkar funkar hyfsat (efter att jag skaffade Mac ICX). Men jag har ett par problem: Kommer inte åt iDisk och kan inte ställa klockan via tidsserver. Kan detta bero på comhem eller ska jag leta efter andra orsaker, typ klantig konfiguration...
iMac G4 800, OSX 10.1.5 sv, Brickhouse som är inställd på att stoppa inkommande trafik, men släppa förbi utgående, särskilt inställd på att tillåta NTP.

Använder inte iDisk men kan ställa klockan via tidsserver.

Hej Niklas! Jag använder också comhem och kunde inte heller ansluta till idisk. Efter att ha provat en massa konfigurationer o även nya konton utan framgång provade jag med webdav-klienten Goliath, det fungerade perfekt (och snabbt). Du hittar den på versiontracker. Lycka till!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-23 22:44

Tackar!

Med Goliath går det ju riktigt bra att komma åt iDisk:en. Mysko att det inte går via Findern...

På nåt vis verkar Goliath ha skrämt igång tidssynkroniseringen också.

Testade just att ställa klockan, vilket funkade utmärkt.

[ 23 Juli 2002, 22:46: Meddelandet ändrat av: Niklas ]

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-07-25 10:42

Om tidsskillnaden mellan NTP-servern och den lokala klockan är för stor kommer NTP-klienten inte att ställa om klockan. Så är det i allafall i originalversionen av NTP. Om Apple har varit inne och våldfört sig på MacOS X-versionen vet jag inte i dagsläget (Pismo:n inne på service).

1
Bevaka tråden