Året är 2004. Man trodde att alla prylsnubbar kommit på tillräckligt med onödiga saker.
Men så kom den. Märkesmössan med inbyggda lurar. Men då ställer jag mig frågan. Kan musikens ljuva toner låta bättre än det sköna suset av vinden mixat med snöplöjande. Det ska jag nu ta reda på.
Ok. Hur fungerar då dessa lurar?
Det är en normal mössa. Med den lilla skillnaden att en innermössa är sydd. Och imellan dessa mössor ligger två lösa membran som inte är fastsydda.
Och varför ska man skaffa denna mössa?
Min egen fick jag av min syster så, jag har själv ingen bra anledning. Förutom att tonerna är sköna att höra.
Ok. Nu är det dax att gå till det viktiga.
Är det då något bra ljud?
Ska jag vara helt ärlig. Så är ljudet mycket dåligt. Men för 25 dollar är det mycket bra för både en mössa och lurar. Ljudet är mycket öppet och svagt. Så på högsta volym på en ej upplåst iPod så kan precis du höra vad andra personer säger. Vilket är mycket bra. För de gånger när du bara vill höra musiken, exempel i liften eller när du åker så kan du även isolera dig.
Slutkläm:
Skulle jag köpa de här lurarna själv? Nej. Men det betyder inte att jag är nöjda med dem. De är troligtvis den största andledningen till att det blev så mycket åkning denna vinter. Det enda som stoppade de ljuva tonerna var den korta batteritiden. Så leta upp en varm ficka.
Så är det bättre än en "vanlig" mössa? JA!
+
Skönt att slippa tyskarnas skrik och istället njuta av Frank Sinatras tunga röst.
Sitter bra och den dubbla fodringen gör mössan extra varm.
-
Inget för den som kräver bästa ljudkvalitet
Liknande modell som den 5 månader gamla jag har finns på US outdoor store
Mitt första test så ha överseende
//C