Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda/lyssna på iPod på Mac OS9

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kopplar in ipoden via firewire till en dator med Mac OS9 så dtår det bara "koppla inte ifrån" på ipoden. Och batteriet ser ut att ladda. Jag skulle vilja lyssna på ipoden när den är inkopplad så den tar ström från datorn. Men eftersom "koppla inte ifrån" är i vägen så går det inte att lyssna. Går det att lösa?

• Oregistrerad
  • 2005-01-04 13:02
Ursprungligen av jarviklas:

När jag kopplar in ipoden via firewire till en dator med Mac OS9 så dtår det bara "koppla inte ifrån" på ipoden. Och batteriet ser ut att ladda. Jag skulle vilja lyssna på ipoden när den är inkopplad så den tar ström från datorn. Men eftersom "koppla inte ifrån" är i vägen så går det inte att lyssna. Går det att lösa?

via iTunes på datorn då.

//C

Fast jag har inte iTunes, tror inte det finns till OS9. Men jag klarar mig med batterit egentligen.

• Medlem
  • 2005-01-04 20:40

Jo iTunes finns för Mac OS 9. iTunes 1.0 släpptes i jan 2001 och först 4 månader senare kom iTunes för Mac OS X. Sedan fanns iTunes för båda systemen fram t.o.m version 2.0.4.

Länken där man kan ladda ner 2.0.4 för Mac OS 9.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120073

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-04 21:17

går ju att lyssna på iPoden som vanligt men med strömförsörjning också.
bara att välja att "mata ut enheten" och hålla den ikopplad, och lyssna.

det är egentligen det jag är intresserad av; att kunna lyssna som vanligt på ipoden fast med strömförsörjning. problemet är att jag inte får upp nån ipod på skrivbordet så jag vet inte hur jag ska mata ut den. egentligen skulle jag lika gärna kunna använda el-adapter men jag har bara en sån och den har jag hemma. det här gäller jobbdatorn.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-05 11:24
Ursprungligen av jarviklas:

det är egentligen det jag är intresserad av; att kunna lyssna som vanligt på ipoden fast med strömförsörjning. problemet är att jag inte får upp nån ipod på skrivbordet så jag vet inte hur jag ska mata ut den. egentligen skulle jag lika gärna kunna använda el-adapter men jag har bara en sån och den har jag hemma. det här gäller jobbdatorn.

då kan jag tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag själv kör winXP :/
tycker ju att det borde gå och klura ut på os9 också.

nu funkar det

jag installerade os9-varianten av itunes och nu funkar det att använda ipoden som vanligt med strömförsörjning från datorn. jag behöver inte ha itunes igång eller nånting utan nu laddar den som vanligt så fort man kopplar in den och man kan spela musik. jag lyckas däremot inte få upp den som enhet någonstans så jag kan lägga över filer, men det är inte så viktigt. tack ni som skrivit hjälpande inlägg.

1
Bevaka tråden