Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatering tar evigheter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-06 00:42

Hej!

Ämnet har säkert avhandlats tidigare men jag tar risken att verka jättedum.

Kopplade lyckligt in min första iPod i dag, hade ju iTunes och all musik på datorn sen tidigare (pc) men körde ändå den medföljande cd:n för att göra allt "rätt".

Installationen påstår att iPoden måste formateras, så jag låter den göra det. "Formateringen" tar aldrig slut.

Jag har förstått att det här är en onödig manöver, men hur avbryter man den och varför påstår installationen att iPoden måste formateras (verkar som ett dumt fel för att vara Apple)? Är det bara att börja lägga in låtar från iTunes utan några som helst mjukvaru- eller drivrutininstalltioner om man redan har ett fräscht iTunes?

Oskar/Haller

Det ska inte ta någon tid alls, starta om, fungerar det inte ring apple. Du har 90 dagars fri support. Utnyttja den!

Välkommen hit, hoppas du kommer att trivas!

/Mvh Olof

Välkommen.
ska du ringa Apple, ring på
0771 - 19 95 19

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-06 19:34

Tack för välkomnandet och dom snabba svaren. Innan jag hann läsa dom provade jag dock att starta om datorn. Det gick inte, men när omstarten inleddes avbröts den saggiga "fomateringen" och nån annan liknande process vidtog. Det snurrade lite och sen ombads jag koppla in iPoden i ett vägguttag.

Sen var det klart. Märkligt.

Men nu funkar det bra, sånär som på ett bekymmer, som jag tar upp i en ny tråd ... Hoppas ni står ut med mej! Så småningom kommer jag nog att göra konstruktiva inlägg också

Ursprungligen av Haller:

Hej!

Ämnet har säkert avhandlats tidigare men jag tar risken att verka jättedum.

Kopplade lyckligt in min första iPod i dag, hade ju iTunes och all musik på datorn sen tidigare (pc) men körde ändå den medföljande cd:n för att göra allt "rätt".

Installationen påstår att iPoden måste formateras, så jag låter den göra det. "Formateringen" tar aldrig slut.

Jag har förstått att det här är en onödig manöver, men hur avbryter man den och varför påstår installationen att iPoden måste formateras (verkar som ett dumt fel för att vara Apple)? Är det bara att börja lägga in låtar från iTunes utan några som helst mjukvaru- eller drivrutininstalltioner om man redan har ett fräscht iTunes?

Oskar/Haller

Har precis samma problem!! Har borjat formatera, men formateringen verkar aldrig ta slut, utan borjar bara om om o om igen!! Star "vantar pa Ipod" pa datorn, trots att jag forsokt formatera

Peter

1
Bevaka tråden