Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod från utlandet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan jag har en kompis som befinner sig i Hong Kong just nu och jag har tänkt be honom att köpa en Ipod Mini till mig därifrån. Nu undrar jag bara om det finns nåt som kan göra att det blir strul med en utlänsk Ipod Mini här hemma i Sverige? Tex kontakter och kablar.. har för mig att jag läste att man ladsdar Ipoden genom usb-sladden, då borde det ju inte vara några problem eller hur? Vet nån om apple erbjuder nån sorts världsgaranti som de flesta stora märkena gör? Tacksam för svar!

Apple har världsgaranati på bärbara prylar, laddaren fungerar i sverige (sök på forumet om amerikanska laddare). Det kommer t.om. finnas svenskt språk på den

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

Apple har världsgaranati på bärbara prylar, laddaren fungerar i sverige (sök på forumet om amerikanska laddare). Det kommer t.om. finnas svenskt språk på den

va är det sant? finns det till och med svenska i spelaren även om den är från asien? grymt!
låter bra att dom har världsgaranti
tack för svaret!

Kan meddela att jag nyss fick tillbaka min iPodMini från service.
Den var inköpt i staterna våren 2004.
Dom kollade bara serienummret och såg när den var inköpt.
Behövde inte ens visa kvitto.

Perfekt.

/Claes

Det enda du kanske behöver göra är http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=44275 som konverterar utländsk laddare till svensk (eftersom du behöver strömförsörjning från annat än dator när du vill flasha om podden efter uppdatering), annars fungerar det dock hur bra som helst att ladda från datorn. Jag använder enbart kabeln när jag har uppdaterat podden.

1
Bevaka tråden