Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använd iPod med Winamp

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag (pc-användare) har aldrig fastnat för itunes så jag tänkte tipsa likasinnade om ett plugin till winamp.

ml_iPod heter det och gör att man ser ipoden som en enhet i winamps media library. För att skicka en låt / skiva / spellista är det bara att högerklicka och välja Send to iPod. Suveränt!

Ladda ner plugin

Ladda ner Winamp 5.08c

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 10:44
Ursprungligen av astronaut:

Jag (pc-användare) har aldrig fastnat för itunes så jag tänkte tipsa likasinnade om ett plugin till winamp.

ml_iPod heter det och gör att man ser ipoden som en enhet i winamps media library. För att skicka en låt / skiva / spellista är det bara att högerklicka och välja Send to iPod. Suveränt!

Ladda ner plugin

Ladda ner Winamp 5.08c

Låter skitbra tycker själv att ITunes är lite tidsödande.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 11:11

Funkar skitbra med

Gutt program klart rekommenderat om man vill spara lite tid.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 11:11

Skitbra

Funkar skitbra rekommenderar absolute till de som vill spara lite tid.

underbart! tack så väldigt mycket.

jag personligen hatar itunes för att det är så förjävligt slött, både när det kommer till årogrammet i sig och sen när man vill söka upp en specifik låt.

Kan bara hålla med. Har haft turen att jag nosade tag i detta innan jag fick min iPod och har aldrig fört över en enda låt genom iTunes.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-02-10 08:25
Ursprungligen av baka_kun:

underbart! tack så väldigt mycket.

jag personligen hatar itunes för att det är så förjävligt slött, både när det kommer till årogrammet i sig och sen när man vill söka upp en specifik låt.

Vet inte vad du sitter med för dator eller version av iTunes, men jag känner inte igen det du skriver. Sökfunktionen uppe i högra hörnet är ju underbar. Det enda som jag tycker tar lite tid är uppstarten.

Hur snabbt blir det om man skall flytta låtar en och en?

Men vadå? Bara man är nöjd så

Får inte detta plugin att fungera... Kör nån av er USB 2.0 ? Kan vara att det bara fungerar med firewire... man ser dock att Winamp har kontakt med min iPod men jag kan inte skicka över låtar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-04-05 11:16

Transferrate?

Har provat den här pluginnen nu och vet inte om det har med den att göra eller, men jag har en transferrate som snittade 1500kb/s. Detta med firewire 400mbit. Det ska väl gå ordenligt mycket fortare? Vad har ni för hastigheter?

Ska genast kolla in detta plug-in.
Testade nyss itunes, "hej kom och hjälp mig!"
Trodde programmet skulle vara bra,
men segt och grötigt är det!!

Funkar det att dra över ett album till ipoden genom m3u filen? Itunes går ju stenhårt på id3 taggarna o det är så fruktansvärt surt att behöva fixa låtordningen på album.

Det är ändå iPoden som sorterar låtarna så det spelar ingen roll vilket program du för över med antar jag.

Jag kommer upp i en hastighet på 10000 kb/s med USB2. När jag skulle föra över låtar till två av mina kompisars mini så gick det avsevärt långsammare, runt 2500 kb/s. Är det så att minins hårddisk skriver långsammare?

Jag skulle gärna vilja byta till WinAmp.. Snabbare och smidigare program. Fast jag har ju gjort massor av spellistor i iTunes som jag vill ha med till WinAmp. Jag hittade en web-konverterarer som gjorde om iTunes .xml filer till .m3u. Det gick bra tills jag skulle spela upp de importerade filerna i WinAmp. Programmet hoppade bara över låtarna. De funkade en och en, genom att söka efter i WinAmp, men det var något fel på .m3u filen..

Jag (PC-användare) fick min Nano (min första iPod) idag och jag kan säga att ml_iPod-pluginnen för Winamp är riktigt bra! Winamp-playlists är det bara att skicka över, så följer både playlist och låtar med. Vill du kopiera låtarna från iPodden till datorn? Inga problem!

Programval är visserligen en smaksak men all den utvecklingstid (det är väl ca 7-8 år sedan v1 kom ut) som gått ner i Winamp märks då det är ett oerhört komplett och moget program med massvis med plugins.

Rekommenderas skarpt för iPodägare med PC!

1
Bevaka tråden